/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
startspærre
Fra : Basse8435
Vist : 5346 gange
40 point
Dato : 17-06-08 16:35

Hej

Hvordan dælen piller jeg min startspærre fra på bilen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-08 16:44

Det kommer an på hvad den afbryder, og hvor den afbryder.
Ofte vil det være tændingssystemet og benzinpumpe der frakobles.
Ved at trække en direkte ledning med den rette + eller - til den afbrudte enhed, kan du omgås den.
Men det kan være så kvajet anbragt, at det er svært at gennemskue.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-08 16:45

Det er mere ærligt at købe sin egen bil, og besvare dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 16:46

Såre simpelt - du kører på dit autoriserede værksted - så skal de nok fortælle dig AT DET GØR DU IKKE....

Hvorfor tror du den er der ????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 16:50

Du besøger vridsløselille og spørger efter Egon.

http://www.statsfaengslet-vridsloeselille.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-08 16:58

Sarkasme kan også være humor, så længe den ikke går direkte på personen.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 17-06-08 17:26

Hvorfor skal den pilles fra ?

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 17-06-08 17:27

ko:

Fordi den ikke virker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 17:30

Kan den ikke hvile i fred ?
Generer det på nogen måde.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 17-06-08 17:31

teil:

ja det gør den faktisk kan ikke starte bilen

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 17-06-08 17:33

Citat
Hvordan dælen piller jeg min startspærre fra på bilen

Hvorfor dælen vil du have den pillet fra?. Den passer da sig selv og sørger for at det kun er den person med den rigtige nøgle der kan køre i bilen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 17:33

Du finder de to ledninger der skal forbindes,
prøv dig frem.
Der er ikke så mange, det kan tage ti min.
et prof. gør det på ti sek.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 17-06-08 17:34

Skal nok have fat i en prof,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 17:35
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 17:42

Citat
Man kan omgå en DEFA ved en bestemt kode med startnøglen. Det er ligesom en
gammel cykellås med kode, du drejer feks. nøglen 5 gange, holder 10 sek.
pause, drejer nøgler 3 gange osv. men det duer lige som ikke, hvis du ikke
har nogle papirer på din startspærre.
Du kan også købe nye fjernbetjeninger til DEFA, måske er nummeret nok. Eller
måske kan de kode en ny fj.bet. udfra de 2 "vrag" du har.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-06-08 19:03

Allerførst skal du fastslå hvordan den virker. Afbryder den strømmen fra tændingslåsen til, at aktivere starteren ? Eller er det tændingen (gnisten) der mangler ?
Er det førstnævnte, kan du måle på ledningerne ved tændingslåsen hvilken ledning, der aktiverer starteren. Har du den, fører du den frem til starteren - eller finder ud af, hvor den er afbrudt af din startspærre. Klip spærren fra, og lav en ordentlig samling. Så er du kørende igen ....
Pas på med, at anvende for tynde ledninger! Det kan give selv en garvet mekaniker grå hår i hovedet, når bilen starter villigt i kold tilstand, men ikke kan slæbe sig rundt med varm motor.
Fremgangsmåden er den samme, hvis det er gnisten der mangler. Der er så afbrudt en ledning til tændspole eller lignende.
God jagt .....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-08 20:13

For det første.Hvad slags startspærre har du.Eller er den original,så hvad slags bil har du? Det er vel bedre at lave den en at pille den af.
alimak

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-08 21:54

Ordentlige startspæærrer et lavet for at uvedkommende uden original nøgle ikke skal kunne starte bilen.

Hvis man sådanuden videre kunne koble den fra, ville den ikke være meget værd.

Det afhænger af hvordan den er lavet hvor svært det er at omgå den .

Da moderne biler har en computer styret indsprøjtning, vil man normalt have startspærren inkoporeret i computerprogrammet. Så er det bestemt ikke for amatører at omgå den.

Hvis du ikke kan starte på grund af startspærren er bilen stjålet, og ingen anstændig instans vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 22:01

Citat
Nu har jeg købt en nissan sunny nysyntet til 11.000
det er en 90 er det en oki bil

11/6

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-06-08 04:59

Det ”fagligt korrekte” er at montere en ny,.

det ’Ufaglige’, er at klippe alle ledningerne til ”startspærresystemet” over,
6 – 8 stk. de er Uheldigvis sorte alle sammen,
(det er absolut en nødløsning, hvis alle andre muligheder er opgivet)

nu skal du i gang med at samle dem (parvis) rigtigt
det er/kan være et stort arbejde,
og det kan godt tage noget tid,.. (laaang tid)
du er nemli’ (som regel) nød til at ha’ en hjælper,…
hjælperen, + en lang ledning, placerer du ved brændstofpumpen (benzin/diesel)
under bagsædet, eller under bunden (som regel tæt på tanken, eller i den)

så sender du en svag strøm (meget svag ca. 1,5 volt) skiftevis
gennem hver af de sorte ledninger, indtil ’hjælperen’ ved hjælp af
et prøvelampe/måleapparat kan måle at der kommer strøm til pumpens + pol,
(VIGTIGT, husk at afmontere ledningerne v/pumpen,)
herefter skal du ha’ fundet minus polen (samme fremgangsmåde)
så forbinder du de to ledninger (ved tændingslåsen)

herefter fortsætter du med tændingssystemet osv. indtil
alle 6 – 8 ledninger er samlet
nu burde du kunne starte bilen (uden om startspærresystemet)

OBS,… det kræver tålmodighed
og HUSK,.. det er noget ”fusk”
samtidig er resultatet usikkert,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-08 10:40

EA_HS metoden duer kun til en primitiv , ekstramonteret startspærrer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 15:04

En 90er Nissan har IKKE født startspærre - så den er extramonteret

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-08 20:43

Tak for svaret transor.