/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Køb af scooter
Fra : Palmen
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 17-06-08 13:34

Vi står og overvejer at købe en scooter 30.

Scooteren skal bruges til by-transport (2 x 10 km på hverdage)

Har I nogle gode råd til hvad vi skal være opmærksomme på ved køb og evt. anbefalinger ?

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 17-06-08 15:02

PGO hot 50

Bedste knallert i verden, til en rimelig pris

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-06-08 15:02

Pgo så får i en driftssikker og nem at passe model Ellers er der Yamaha eller Pegeout som er lidt dyrere Køb endelig ikke T.Hansens modeller som jeg ikke lige ka huske hvad hedder men som er noge hø

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 17-06-08 15:08

Ja, alt andet end t-hansen!
lorte køretøjer.

Men det kommer jo også an på om i tænker på udseende, størrelse, km/liter, osv ..

Fortæl lidt om jeres ønsker

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 17-06-08 17:50

du køber en Yamaha booster eller en yamaha bws ;)

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 17-06-08 18:04

Når du så har valgt hvilket vidunderkøretøj du vil have, så må du endelig IKKE vælge at spare på en god lås! Låsen er bare SÅ vigtig, køb en ordentlig en som er svær at bide over.

Held og lykke med købet/valget
mvh. Dorthe
/som har kørt Honda Meldodi/Yamaha Jog og nu kører Kymco - alle er 30scootere/knallerter.
Størst tilfredshed var der med Yamaha'en - det var så til gengæld osse den der blev stjålet

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 17-06-08 18:46

Citat
Når du så har valgt hvilket vidunderkøretøj du vil have, så må du endelig IKKE vælge at spare på en god lås! Låsen er bare SÅ vigtig, køb en ordentlig en som er svær at bide over.

Vidste ikke lige frem tyve havde så gode tænder, men okay

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-06-08 20:26

*suk*

Tyvene 'bider' såmænd bare låsen op med en 'boltsaks', sorry, jeg troede det var alm. kendt

/Dorthe

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 18-06-08 00:37

Citat
sorry, jeg troede det var alm. kendt

Det er det også - Det bare ham der ikke er helt med ;)

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 18-06-08 08:13

Vores ønsker er bare en driftsikker knallert. Udseende mv er ligemeget. Tak for kommentarerne indtil videre - hører gerne fra flere

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-06-08 10:07

Er skam helt med, plejer bare at bruge en skivelås ;)

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 26-06-08 21:02

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-06-08 14:04

selv tak 'Palmen' - det kunne være sjovt at vide hvilken scooter/knallert du så vælger/valgte?

Hvis køretøjet kun skal bruges til mindre korte ture, så vil det være godt hvis du får monteret en 'manuel oplader' - altså sådan at du kan sætte batteriet til at lade op, i en stikkontakt hjemme. De korte ture er ikke særlig gode for motoren og du kan ryge ind i div. problemer, bl.a. startvanskeligheder, hvis batteriet ikke når at blive ladet ordentligt op, på turene.
Jeg har sådan en dims monteret under sadlen på min Kymco, det kostede bestemt ingen bondegård (husker desværre ikke prisen) det er rigtig rart at jeg altid kan være sikker på at knallerten starter osv.

Men - god fornøjelse, du vil aldrig fortryde, det er simpelthen alle tiders køretøj

Desværre er der så en del andre som synes det samme - de har lange fingre, så - spar ikke på låsen

God weekend.