/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Ingen tilgængelige netværksfor
Fra : vaxen
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 17-06-08 13:30

bindelse...

Siger min bekendts bærbare, som jeg har til formatering efter massivt angreb af alskens snavs.

Netværket fungerede fint før formatering.
Efter formatering og geninstallation af drivere og firewall, fungerede det også fint.

Da alt gik galt ved installation af SP2, måtte jeg foretage en reparation af windows, da den slet ikke kunne starte.
Det fik den op at køre - men nu kan den ikke se netværket.

Alle enheder fungerer korrekt, drivere er som de skal være...

Min egen bærbare er fint på.

What to do?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 13:34

Citat
Da alt gik galt ved installation af SP2

HVAD gik galt....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 13:39

Da puteren skulle genstartes efter installationen begyndte den at køre i ring i opstarten.
Jeg fik så sat den til ikke at automatisk at genstarte ved systemfejl og det viste sig, at den ikke kunne finde en fil, som jeg selvsagt ikke kan huske navnet på - noget med winsr-agtigt.

Der var intet andet at gøre end at starte helt forfra med at formatere, hvilket jeg ikke gad - og så lave en reparation, som jeg heller ikke gad, men selvfølgelig blev nødt til.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 14:16

Slet ingen bud???

Vil helst ikke starte forfra med formateringen, hvilket er det eneste, jeg kan komme på nu....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-08 14:23
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 14:29

Tak for det, DK - den får jeg brug for!

Er lidt overrasket over, at den ikke kom automatisk med, da jeg installerede opdateringer fra Windows Update - men næste gang, vil jeg med selvsyn sikre mig, at den kommer med!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 14:30

Først skal jeg på nettet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-08 14:34

Citat
Først skal jeg på nettet

eller kopier den ned på en USB nøgle eller cd fra din Computer......
(kan måske lige være på en diskette)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 14:41

Joo - men godt det samme. For jeg kan jo alligevel ikke hente sp2 uden netværk..
Jeg kan faktisk intet lave uden at jeg kan komme på nettet...

Så - allerførst det, og så må jeg tage det andet bagefter.

Det kan dog være, at jeg bliver nødt til at formatere hele skidtet, og så skulle jeg da meget gerne være på igen... og så kan jeg hente filen uden problemer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-08 15:08
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 15:11

Jeg henter dem altid via windows Update - så kører det hele jo pr. automatik..

Er det en dårlig ide?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-08 15:15

Næ, men henter du ovennævnte behøver du ikke være på nettet for at installere SP2/3
plus du spare en masse tid.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 15:59

ok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-08 16:03

Jeg fortrækker at hente hele SP 2 eller 3 og brænde den ned på en CD.

Når du formaterer og geninstallerer XP, så lægger du vel også driverne til dit motherboard ind.

Ved installation af styresystemer bør der ikke "hænge" en masse skrammel på comp.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 16:08

Kode
Ved installation af styresystemer bør der ikke "hænge" en masse skrammel på comp.

Det forstår jeg ikke?

Hvad for noget skrammel, der kommer hvorfra?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-08 16:39

Vaxen, jeg tror du også personligt trænger til en service pakke!
Skrammel er selvfølgelig alt det periferiudstyr du har hængende i diverse ledninger fra dit puttedyr!
Extern harddisk, kortlæser, printer o.s.v.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-08 16:42

Citat
Hvad for noget skrammel, der kommer hvorfra?

Diverse usb dimser, printere, externe diske mv. som kræver drivere udover
XP's alm. drivere.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 16:44

Nååååå - jo, det kan meget vel være, jeg trænger til en opgradering af en art

Nå - når jeg formaterer, så sletter jeg partitionen, opretter en ny og lægger windows der.
Når windows er installeret er det drivernes tur...
Og når de er klar, så er det opdateringernes tur...

Sådan plejer det at gå for sig her

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-06-08 16:45

Alt det eksterne kommer i syvogtyvende række.. Det er først, når sikkerhed og diverse programmer er på plads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 16:56

Citat
som jeg har til formatering

Og du har selvfølgelig HANS originale cd til det brug

En bærbar kører ikke med hvad som helst.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-08 18:47

- nemlig........................ men jeg kendte jo ikke din metode til at installere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-08 20:50

start forfra og smid SP3 på.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-06-08 09:37

Refi, selvfølgelig bruger jeg den CD-der fulgte med computeren

Gik i øvrigt i gang med at formatere i går, og har nu succesfuldt fået lagt sp2 på og går videre med sp3 i dag...

Så nu håber jeg, det går smertefrit resten af vejen...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 20:32

hvis du nu skulle igennem det her en gang til så er det ikke nødvendigt at installere SP2 og så SP3 bagefter, du kan bare nøjes med og installere SP3.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-06-08 22:45

Tak skal du have for det tip Webnoob

Jeg er nu færdig med den pokkers computer.

Og hvis damen så ellers kan holde den opdateret med sikkerhed og lade være med at downloade fra suspekte steder, så kan det være, det holder

Et sidespørgsmål, som jeg måske er heldig, I kan svare på.

Hun havde reddet sig en "hacked by Godzilla" og vbs:solow - som efter hvad jeg kan hitte ud af er beslægtet og knytter sig til flytbare medier.

Hun har sin usb-nøgle, som hun har brugt til at tage backup inden jeg fik computeren - ligger ormene nu der?
Hvis de gør, hvordan renses de? Jeg er ikke just motiveret for, at sætte den nøgle ind i min egen pc og bestemt heller ikke i den, jeg lige har renset...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 22:54

Citat
Hvis de gør, hvordan renses de?

De SLETTES

Den backup er jo INTET værd så....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-06-08 22:55

Joooo - men jeg tænker her på smittefare - hvordan hulen sletter jeg skidtet uden at blande en pc'er ind i det????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-08 08:15

Den "smitter" ikke ved at blive formateret