/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er maskinen for stor
Fra : Fasanvej
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 06-03-03 20:44

Hej
Er der nogen der ved om min maskine er for stor til at køre Windows 98 SE

Den har en AMD Athlon xp 1800+
80 GB Harddisk som er delt i 4 x 20GB
256 MB Ram DDR

Hvis Ja. Hvad er så bedst til min maskine.

Hilsen
Fasanvej

Kommentar
Fra : Baxx65

Dato : 06-03-03 20:55

Hej Fasanvej

Din maskine er IKKE for stor til Windows 98 SE, den er stor nok til at køre næsten et hvilket som helst operativsystem jeg lige kan komme i tanke om.

Windows XP Prof. ville jeg anbefale, men det er jo lidt af en mundfuld, at gå ud og investere i. Så hvis du har Windows 98 liggende, så er der ikke noget i vejen for, at du kan installere og køre det :)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 21:16

Hej Fasanvej!

En PC kan ikke blive for stor / god - den Pc du har er udmærket til at køre Windows 98 SE.

Hvis du vil bruge Windows XP - ja så mener jeg at 256 MB er i underkanten og kun lige kan trække Windows XP uden at den swapper for meget på harddisken.

Selve din måde at opdele harddisken bruger jeg selv når jeg starter fra bund 1 til sytemet og mest brugte programmer, 1 til øvrige programmer, 1 til spil m.m. og 1 til backup og data men ikke lige med 1/4 til hver.

Jeg havde skrevet dette, da jeg blev smidt af af Kandu igen, derfor har jeg ikke taget hensyn til førnævnte.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-03-03 21:21

Havde også skrevet en besked men blev smidt af det er derfor den tæller en for meget derude..

men havde skrevet en blanding af de to andre så kan kun bekræfte dem

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-03-03 21:51

Hej Fasanvej

Jeg har en "maskine" næsten magen til din. Jeg har prøvet Windows XP. Den kører udemærket, måske lidt træg (langsom), så jeg gik tilbage til min favorit Windows ME.
Den er hurtig og kører upåklageligt. Det er min anbefaling.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-03-03 22:10

Min pc:

P4 2,0 Ghz
256 mb ddr ram
60 gb HD
Geforce 4 ti4200 128 mb ddr

Kører fint med win XP pro er glad for dette operativsystem og ville ikke et sekund overveje at skifte tilbage til win 98 eller ME men hver sin smag synes at XP er langt Flottere end tidligere systemer

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-03 00:09

Det må sgu være en Troll!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-03 00:12

Hvis du ved noget om partition og ikke om win98? Get out!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-03-03 00:18

Kører med:
AMD AthlonXP 1900+
40 GB HD
512 mb SD-Ram PC133
Og den kører udmærket med WinXP Home Edition selv om det "kun" er sd-ram pc133, hvor du kører med ddr-ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-03 00:23

Ok svaret må være at den er for stor? Og Xp bagefter

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-03-03 01:08

Hej Fasanvej

Jeg er ganske enig med Franksp: Windows ME er toppen!

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-03 02:19

Prøv at klikke på hans navn, og gør det på dig selv bagefter! Det er en Troll!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-03-03 09:26

troll...? tedd..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-03 15:24

En definition på en Troll er: Det drejer sig kort sagt om at en
person eller en gruppe kommer med ytringer på nettet (WWW, usenet, mv...
med det formål at få intetanende/naive nettere til at falde igennem og
skrive løs. Derefter kan bagmanden sidde og more sig over hvor meget
folk "dummer" sig.

Hvis du ser hvor mange afventende spørgsmål der er Kandu's sider kan du sikkert også fange nogle trolde , men sikkert osse mange folk der lige glemmer at give et feedback på deres spørgsmål.

En Troll er altså en person, der skaber unødig støj på internettet, og dræner kræfter (tid og penge) fra hjælpsomme mennesker, der jo gerne vil have en eller andet form for feedback på om deres svar har hjulpet vedkommende!

Håber at mit svar er tilfredstillende

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-03 15:30

Jeg glemte lige at sige at min første definition på Trolls var et citat af Steven Snedker fra Alt om Data

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-03-03 16:43

er det så mig du mener er trolden her..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-03 16:51

Nej Fasanvej der har skrevet spørgsmålet

Kommentar
Fra : Fasanvej

Dato : 08-03-03 18:48

Til tedd .

Hvis du har kørt alt fra dos til xp hvorfor kommer du så ikke med et ordentlig svar
i stedet for alt det lort du skriver for det kan jeg ikke bruge til en skid.
Så kan jeg måske accepter det som et godt svar.
Og så skal du ha´ tak for du kalder mig trold.
Men kom med et ordendtlig svar før du kalder nogen for trold.

Mvh
Fasanvej

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-03 19:13

Jeg har svaret på dit indlæg, men jeg vil da gerne gentage. Ja den er for stor til 98, og kør minimum ME men helst xp istedet. Jeg undskylder mine andre indlæg, hvis du ikke er en Troll, men efter så mange mennesker prøver at hjælpe dig og der ikke kommer feedback før 2-3 dage, og du samtidig ved noget om partitioner, men ikke noget om win98 det undrer mig lidt Men som sagt undskyld hvis du ikke er en Troll

Grunden til at det er bedre at køre xp er at den har mange nye hardware drivere indbygget fra starten. Du er altså ikke nødt til at gå ud på nettet og hente drivere og "patche" styresystemet. Hardware har udviklet sig en del siden win98 kom på markedet, men du kan sagtens køre med 98 på din computere, men det bliver en større opdaterings opgave end XP og til nød winME.

Kommentar
Fra : Fasanvej

Dato : 08-03-03 20:05

Jeg siger tak for svaret til tedd.
Men lige en sidste ting inden jeg "accepter som svar" jeg har hørt
at programmer til at låse telefoner op med ( Nokia ) ikke kan køre på
Win xp og win 2000 ved du om det er rigtig.

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-03 21:04

Det ved jeg ikke noget om, men du kan jo evt. stille det som et nyt spørgsmål så er der sikkert nogle der kan svare på det. Der er en katagori her på Kandu, der hedder unlock mobiltelefon

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 08-03-03 21:13

Tak for svaret tedd.