/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Frmkalde billede m/ overskrift
Fra : PeterPeter
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 17-06-08 10:44

Hej Alle
Jeg sidder her på arbejde og skal have sendt nogle digitale billeder til fremkaldelse hos El-Giganten.
Jeg sender dem via nettet.

Problem:
På nogle af billeder skal jeg have lavet en overskrift på billedet - som derefter skal gemmes og sendes til fremkaldelse....
F.eks: "Næstved Fodbold Årgang 98"
Derhjemme ville jeg gøre det med PhotoShop eller lign. - ingen problemer !! Men her på arbejde, har jeg ikke mulighed for at bruge Photoshop eller installere nogle freeware programmer (må ikke installere på pc'erne) - så hvad gør jeg ???

Jeg kan ligge overskrifter på i Word - men jeg kan jo ikke gemme billederne derefter, med overskrifterne på !!

Jeg skal sende billederne til fremkaldelse nu !!

Er I med på hvad jeg mener ?? - Nogen der kan hjælpe ??

PS: Jeg har Google Picassa installeret, men her kan man ikke ligge overskrifter ind....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-08 10:48

brug paint men husk at gemme i det format der er nødvendigt

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 17-06-08 11:05

Nej... ikke Paint !!
Det er ret dårligt !! - men OK, hvis der ikke er andre alternativer.....

Ville gerne kunne lave lidt skygger på teksten....

Hmmm.... Er der ikke noget andet ?? - Et eller andet website, hvor man kan eller ....

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-08 11:06

Her kan du lægge skygger på teksten og meget andet.
http://www.photofiltre.com/

Kommentar
Fra : achton

Dato : 17-06-08 11:10

Citat
Derhjemme ville jeg gøre det med PhotoShop eller lign. - ingen problemer !! Men her på arbejde, har jeg ikke mulighed for at bruge Photoshop eller installere nogle freeware programmer (må ikke installere på pc'erne) - så hvad gør jeg ???

Du smutter bare hjem og ordner sagen.
Den arbejdsplads er ikke meget værd.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 17-06-08 11:11

Det der - må ikke - ville jeg se stort på.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 17-06-08 11:14

http://www.picnik.com/ måske kan du bruge den her ?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 17-06-08 11:31

miritdk !! - Perfekt !!!!

TUSIND TAK

TAK TAK TAK - Det var lige det ................

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 17-06-08 11:32

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-08 12:12

velbekomme og håber så dit project lykkes