/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger
Fra : Super_Plonk
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 16-06-08 22:19

Hey jeg arbejder på et scooter projekt og som en hver anden drenge røv kan det jo ikke gå hurtigt nok for mig så tænkte om er var nogen der lå inde med en guide hvor man på en "kreativ" måde kunne fjerne begrænsingerne;P
og plz ingen svar der indholder ordne:
"bare brug en hammer"
"bare smader igennem"
osv.
altså rigtige måder at gøre det på

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-08 22:37

det går jo selvfølgelig an på hvilket knallert vi snakker om.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-06-08 01:50

Ja det ville da være godt og vide hvilken knallert det drejer sig om.
Men prøv og check :
http://mentos.homepage.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html
Og skriv gerne hvad du syns i gæstebogen derinde.

Hvis du vil fjerne variatoren på en kreativ måde så brug en træklods den syns jeg er rimelig kreativ.

Kommentar
Fra : Super_Plonk

Dato : 17-06-08 07:06

cpi popcorn vis det hjælper

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-06-08 11:29

Så skal du have fjernet skiven som det første du gør
http://www.billig-scooter.dk/about49.html

Derefter skal du have skiftet det tynde forrør med et ubegrænset forrør
http://www.protunahandels.de/products.asp?c=154392825&n=19072361

Også skal du huske at dyse karburatoren godt op efter det nye forrør er kommet op, da du ellers risikirerer at stemplet sætter sig..

- Husk nu hjælmen

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 18-06-08 14:41

Det er ikke nødvendigt at dyse op, når man skifter forrør, dysen passer også udemærket til 45 forrør, det gjorder den i hvert flad på min oliver city.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-06-08 15:50

han skal jo heller ikke købe et 45'er forrør, men en ubebrænset..

Hvordan ved du om dysen passede ?

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 19-06-08 11:33

Ubegrænset forrør og 45 forrør er en og samme ting, jeg nævner det med dysen, fordi jeg også fik at vide at jeg skulle dyse op når jeg skiftede, det gjorder jeg så(satte 60'er i, der sad en 56 i std) og den kørte ikke specielt godt, så røg 56'eren i igen og så kørte den perfekt.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-07-08 13:35

Hvad med at prøve 58 dysen så ???

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 02-08-08 12:18

Nej, jeg vil ikke til at skille det hele ad igen og det er der jo ikke nogen grund til, den køre som den skal med dyse 56 og det har den gjort i ca 6000 km.