/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kløe i endetarm
Fra : biksemad
Vist : 10295 gange
100 point
Dato : 16-06-08 21:59

jeg har haft kløe i endetarmen et stykke tid kan man bruge atamon mod dette og skal det være ren atamon eller opbladet med vand og hvilket blandingsforhold ?

er der ingen bivirkninger ved atamon der sker ikke noget ved at det kommer lidt op i endetarmen ?

mvh per

Kommentar
Fra : myg

Dato : 16-06-08 22:01

Gå på apoteket og få noget for det - eller til din læge. Lad være med at eksperimentere selv! Og så er det vel anus du mener og ikke endetarmen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 22:05

Op til lægen med dig. Det er med garanti børneorm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-06-08 22:05

Et simpelt råd som du kan prøve før alt andet : efter toiletbesøg så vask dig med en tot vat eller eengangsvaskeklud, afføringsrester giver kløe. hvis det ikke er nok, må du en tur til lægen
se evt her
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/kl%C3%B8e%20ved%20endetarm.asp

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-08 22:08

Citat
Kløe omkring endetarmsåbningen, typisk om natten og under den varme dyne.

Hos piger og kvinder kan det brede sig til skedekatar.

Citat fra www.netdoktoren.dk

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-06-08 22:09

atamon kan man bruge fortyndet til svamp - IKKE til kløe i endetarmen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-06-08 22:20

Det er et mærkeligt forslag med atamon - hvor har du det fra?
Atamon er et konserveringsmiddel - skal numsen kunne holde sig?

Kløen skyldes ofte: Hemorider, små sår, tynd eller hård mave, orm, manglende rengøring, bagvendt sexualitet mv.

Må man komme med et rigtig velment forslag, så smut til lægen og find den rigtig årsag, så du kan blive behandlet korrekt.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-08 22:28

Du kan også få flere gode råd her fra lægen Carsten Vagn -Hansen
http://www.naturli.dk/Default.aspx?ID=250&M=News&PID=11&NewsID=5852

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-06-08 01:56

Vask dig, brug bruserslangen og gør dig ren op inden i tarmen. Og spis almindelig mad og skyl din tarm når du var skidt så tror jeg det hjælper.
Ellers så klø den røv.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-06-08 07:29

...det kan også være starten til en byld - har selv fået fjernet en sådan da den havde udviklet sig nok... Nok er, når det ikke bare klør mere, men gør sindsygt ondt.

Til lægen med dig - måske er det bare svamp, og så kan en lægeordineret svampecreme klare det. Men undersøges, det skal du.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-06-08 07:53

Aloe Vera
Aloe vera

Mvh
Vera

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 17-06-08 07:54

Læs lidt på dette linke http://www.ac3comfort.dk/
Kan kun købes på apoteket

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-06-08 07:58

Citat
Nu kan du se den nye reklamefilm for Ac3 COMFORT!

Hvad er Ac3 COMFORT?
Ac3 COMFORT er en gel, som er baseret på det patenterede bioaktive 2QR kompleks. Denne naturlige substans er udvundet fra Aloe Barbadensis planten.
Læs mere

Ha!
Det er lavet af Aloe Vera! Aloe vEra fås naturligvis som gel 99%
http://www.med24.dk/plejeserier/aloe-vera-group/aloe-vera-gel-150-ml/product_info.php/cPath/257_51/products_id/361

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-06-08 08:21

Det er simpelhent for dumt at begynde at behandle før man ved hvad det drejer sig om. Og så ovenikøbet anbefale naturprodukter - tænk hvis det bare gør det værre?
Man kan godt bruge naturprodukter, men først når man ved hvad symptomet skyldes.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-08 08:50

Citat
Op til lægen med dig. Det er med garanti børneorm

Pia skov er synsk. Hun ved med garanti hvad det er, bare ved at få det beskrevet her på Kandu.Fantastisk.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-08 11:42

Det kan være så meget. Hvordan vil du tro at kandu folket skulle kunne gætte din årsag, uden så megeg som at have set din numse .
Det du får er en gang velmente, divergerende og uduelige råd.
Den slag duer kandu ikke til.

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 18-06-08 15:47

hydrocorteson,- salve og kløen forsvinder

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-06-08 17:00

man er nød tila t gå til lægen for at få hydrocortisonsalven

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 18-06-08 20:52

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-06-08 21:03

Selv tak