/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende
Fra : trimare46
Vist : 758 gange
500 point
Dato : 16-06-08 21:48

jeg kan pludselig ikke sende mail mere. er der en kandu-er der kan guide mig igennem til en åben forbindelse igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-08 21:56

hvilket mail program bruger du, får du en fejlmeddelse. Det er noget du lige kan skrive herinde så vi har noget og gå ud fra.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-06-08 22:01

jeg bruger outlook og får en fejlmeddelelse.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-08 22:03

og hvad står der i den meddelse.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-06-08 22:09

det er jeg lige ved at se om jeg kan finde ud af. den forsøger at sende igen og igen, så jeg kan sgu ikke rigtig finde hovedog hale i noget. når jeg så prøver at slette mailen, siger den at det ikke kan lade sig gøre fordi outlook allerede er i gang med at sende den. hvis jeg rammer lige mellem 2 sendinger, kanjeg godt slette den. når fejlmeddelelsen kommer, kan jeg ikke finde ud af at få den frem så jeg kan se hvad der står. men det må der vel også være et sted man kan se.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 17-06-08 05:12

Prøv følgende du kan altid lave det om igen - jeg havde samme problem igår og dette var løsningen

Check om indstillingen "Log på serveren til indgående post, før der sendes post" er blevet aktiveret for din e-mail-konto.

- Vælg kommandoen 'E-mail-konti' i menuen Funktioner.
- Vælg 'Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti', og klik på knappen 'Næste'.
- Vælg din e-mail-konto på listen, og klik på knappen 'Rediger'.
- Klik på 'Flere indstillinger', og vælg fanen Server til udgående post.

sæt kryds i Indstillingen serveren til udgående post (smtp) kræver godkendelse
sæt derefter kryds i 'Log på serveren til indgående post, før der sendes post'.
Genstart

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-06-08 17:56

Tjek størrelse på mail du vil sende, max 10mb og hvem er din udbyder, den du betaler internet til

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 19:57

nu har jegprøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om kan være galt, men ingenting hjælper. når jeg går ind i indstillinger og laver et tjek påforbindelserne, kommer der 4 grønne flueben og en besked om, at det ikke lykkedes at sende en testmail. håber det kan hjælpe jer til at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:08

Har du skiftet udbyder ?

Hvis JA - til hvem
Hvis NEJ - hvem har du

Hat du lavet ANDRE ændringer....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 20:16

Der noget galt i din opsætning. HVEM er dim udbyder?????????? Om man må spørge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 20:20

min udbyder er tdc. men jeg er udmærket klar over, at der er en fejl i min opsætning.men hvor.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-08 20:20

Citat
at det ikke lykkedes at sende en testmail.
dommeren saier at svaret er feil
opsæsningen der er gal

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 20:23

men hvor i opsætningen. kan jeg evt slette mailprogrammet og så starte forfra med en ny opsætning og på den måde få det til at virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:24

Slet kontoen og tast den ind igen.....

Hvad hedder din smtp.......

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 20:27

smtp.mail.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:28

Funktioner
E-mail konti

Du har vel lige været der - ellers kunne du da ikke sende en testmail....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:29

Prøv med asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:30

Og hvis det virker skal du selvfølgelig rette det på ALLE dine mailkonti....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-08 20:38

har jeg sendt dig en pirvat besked.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:40

Det må du da bedst selv vide

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 20:47

nu har jeg tastet kontooplysningerne ind igen og sendt en testmail. så kommer der en dialogbox hvori der står: send test-email: serveren blev fundet men der kom ingen svar fra serveren. kontroller at oplysningerne om port og ssl er korrekte.
så bliver jeg nødt til at spørge hvordan jeg finder ud af det. jeg aner ikke hvad oplysningerne skal være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:51

Så går du ind på kontoen igen og trykker "rediger"

Så kommer et nyt vindue - der trykker du på "flere oplysninger" (nederst til højre)

Atter et nyt vindue - der trykker du på faneblad "avanceret" - og HVAD står så der....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:53

Der skulle gerne stå

POP3 - port 110
SMTP - port 25

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 20:56

Der burde ikke være hak ved SSL, men du kan da prøve at sætte dem...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 21:14

der står 110 og 25

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 21:19

Tja - hvis du har prøvet asmtp i stedet for smtp - er der kun at sætte hak ved SSL (sikker godkendelse) ved SMTP.... (port 25)

Ellers er jeg blank - et eller andet sted MÅ du have skrevet forkert....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 21:23

ogjeg kan stadig ikke sende.
der opstod timeout i handlingen. fejlnummer0x8004210B

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 21:26

Du har IKKE svaret på om du har lavet andre ændringer ??????

Det der tyder på din firewall eller dit antivirusprogram....

Du har heller ikke meldt ud om du kører XP eller Vista ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 21:28

SP3 gør underværker hvis du kører XP - der er fejlen rettet (SSL)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 21:44

jeg kører xp og har ikkelavet noen ændring.jeg har prøvet at installere et trådløst netkort uden at få det til at virke. men det burde da ikke have noget med min mail at gøre

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 21:47

burde jeg ikke have sp3. den kører jo med automatisk opdatering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 21:49

Aner ikke om den kommer automatisk.....

Har du sat hak ved sikker godkendelse ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 17-06-08 21:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 21:54

Glem osv. - der er kun sproget der skal sættes....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-08 21:56

jeg har sendt et privat indlæg til dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-08 22:02

Du bliver ved med dine private indlæg....

Har du nogen løsninger så kom med dem....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-08 22:03

bliver nødt til at krybe i køjen. skal op kl 4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-08 22:17

SP 3 kommer ikke endnu med automatiske opdateringer. Man skal selv ind og hente den.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 19-06-08 15:54

Ved du vad, ,de er så flinke hos TDC når man har et problem og er kunde der . Jeg syntes du skal ringe til dem, for jeg har haft det samme problem, og det var fordi jeg havde skiftet kodeord og ikke gjort det rigtig. Ring til dem på 80804020 suport.. De vil guide dig hele vejen igennem og slipper dig ikke før det køre rigtig.
Venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 20-06-08 20:15

Tak for svaret refi.
ikke fordi nogen af forslagene virkede, men en ny mailadresse og en opkobling på mit mobile bredbånd i stedet for har åbenbart løst problemet, hvad det så end skyldes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 20:29

Selv tak......

Du "glemte" at fortælle det var "mobilt bredbånd"......

Så kunne det være pga. timeout - så stabilt er det mobile bånd heller ikke - endnu ......