/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Destruktion af PC
Fra : anetteogjesper
Vist : 2428 gange
29 point
Dato : 16-06-08 15:09

Hej

Jeg har et par gamle pc'er, som enten er blevet ALT for gamle eller ikke virker mere. Hvor kan jeg få dem destrueret henne? - Jeg er jo ikke meget for at køre dem på genneren og nogen får fingre i dem, for der er jo stadig informationer på...

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 15:11

Slå harddisken i stykker med en hammer,
så er den sag ude af verden.
Og på genbrug med den, hvis ikke i har storskraldsordning.

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 39 point
Dato : 16-06-08 15:17

Skru harddisken fra hinanden og rids godt og grundigt på selve skiven. Så er den færdig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-06-08 15:53

Det har flere gange været forklaret het på kandu, hvordan man fjerner det nuværende styresystem.
Derfter er den "ren" og klar til at forære til et eller andet U-land.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-06-08 15:54

Tak for svaret michael_30.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 16-06-08 15:54

Hej

Nu ved jeg ikke hvilket niveau du er på rent IT mæssigt...

Så for at du forstår de 2 andres ellers gode råd, er du jo nød til at vide hvordan harddisken ser ud.
Og selvfølgelig også hvor den sidder...

Se derfor disse to billeder:
http://www-users.cs.umn.edu/~amesbury/harddisk_before.png
http://www.geneomatic.com/wordpress/wp-content/uploads/2006/05/harddisk.jpg

Her er et eksempel på en harddisk som ikke engang CIA vil kunne recover:
http://www-users.cs.umn.edu/~amesbury/harddisk_after.png

Håber du kan bruge dette

/CaiNe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-06-08 16:03

du kanaflevere dem hos averhoff elektronikskrot i lystrup. så bliver der taget hånd om dem på betryggende vis.