/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny nr. 2 HD registrerer Bios ikke.
Fra : tadeo
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 06-03-03 18:40

Hvad gør jeg?, har udskiftet min nr. 2 HD med en ny, "Seagate Barracuda 7200.7- 80 GB", JP sat til "slave", der var ingen problemer med den gamle "Western 20 GB". Nr. 1 HD er på 40 GB JP sat til "master", jeg har Win XP installeret. Bundkort er Soltek Kav-XV.
Når jeg starter Pc´n op registreres der ingen H´diske, der står "noone", CD og Brænder er OK. Når jeg kobler den nye HD fra, er Nr. 1 på igen.
Jeg har talt med forretningen, men kom ikke nærmere nogen løsning, jo kom ind med din PC, så kigger vi på den. Jeg har også talt med Microsoft, der foreslog en opdatering af BIOS, jeg kunne ikke komme igennem til producenten af bundkortet på nettet, trods min hurtige forbindelse.
Gode løsninger efterlyses!!!

Mvh Tadeo

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-03 19:12

ps dette er kun et bud...
kan du sætte den på PING SETTENG (stavet forkert) - dvs at jumper skal sidde anderledes ,ellers kunne i bios opdatering nok være sagen.
måske skulle du prøve den i anden computer,evt defekt,men tror det er bios.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-03-03 19:53

Tak for dit bud, men på denne HD skal der ikke sættes en JP i når den skal være "slave",
jeg søger stadig på nettet for en opgradering af BIOS, jeg tror selv fejlen nok ligger her.

Mvh Tadeo

Kommentar
Fra : arly

Dato : 06-03-03 19:55

Hej Tadeo.

Prøv at ombytte HD'erne på kablet og se om du nu kan se den nye HD, eller kun den nye, det kan være så simpelt at det er kablet der er i udu! (Har selv oplevet et defekt HD kabel)

Med venlig hilsen

Arly

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-03-03 20:25

Hej Arly.

Jeg har prøvet at bytte om som du foreslår, resultat er det samme, ingen HD med begge tilsluttet, den gamle HD er på når
den nye frakobles.

Mvh. Tadeo

Kommentar
Fra : arly

Dato : 06-03-03 20:35

Hej igen Tadeo,

Kan Bios heller ikke se den nye HD hvis du "jumper" den som master, alene?
Er bundkortet et "-XV"

Mvh.

Arly

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-03-03 22:07

Hej igen Arly.

Nej BIOS kan ikke se den som Master, bundkortet er ikke XV, det er kun et V, jeg har skevet forkert tidligere,
det kunne se ud som problemet er den nye HD, eller!!!

Mvh. Tadeo

Accepteret svar
Fra : arly

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-03 22:19

Hej igen,

Det er godt nok sjældent, men jeg tror at din nye HD er defekt, har du mulighed for at sætte den i et andet system? Åh! så havde du selvfølgelig ....
Var den antistatiske pose intakt da du udpakke nyerhvervelsen, hvis ikke så er det nok en "godt testet" (læs ødelagt) genstand du har købt.

Hvh.

Arly

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-03-03 22:36

Hej igen Arly.

Nu rabler det, Bundkortet er Soltek-75Kav/-X, og H-disken lå ikke i nogen antistatisk pose men i en plastindpakning,
jeg skal nok ha´fat i forretningen imorgen, og få en anden og prøve med. Jeg vender tilbage med en melding.

Mvh. Tadeo

Kommentar
Fra : soll

Dato : 07-03-03 01:59

hej med dig det kan godt være at du skal skifte dit lakrids kabel til din den nye hd ud jeg kan fortælle at flere af de nye hd ikke kan køre på det kamle kabel prøv det håber det hjælper.
spørg dig frem hos din pc forhandler efter hvad det er der er forskeld på de to slags kabler.

håber det virker.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 07-03-03 19:05

Tak for svaret arly.

Den Nye HD var defekt, har fået en ny af samme fabrikat, den funker bare. Jeg er glad for , at jeg ikke havde handlet på nettet, så var det ikke gået så hurtigt, prisen for den nye HD var 949,00 kr. til orientering.

Også lige en tak til "soll" for dit indlæg, jeg købte et nyt (lakrids kabel), for alle tilfældes skyld, det viste sig, at kablet i min PC. var det rigtige.

Mvh.

Tadeo