/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Philips recorder
Fra : liljo
Vist : 513 gange
91 point
Dato : 16-06-08 08:54

Er det normalt at en recorder (Philips R3595) ved afspilning en gang imellem mister lyd og går i stillbillede (fryser fast) 1 til 2 sekunder, hvorefter den fortsætter. Forretning siger, at software skal opdateres, hvilket er gjort uden held.
Er det noget man skal leve med , fik den ombyttet fra en tilsvarende model (R3597-sort) der havde samme problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 09:00

Så må forretningen jo "klare" den opdatering....

Det korte af det lange er at den er defekt og skal byttes/repareres/leveres tilbage.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-06-08 09:28

Det er ike normalt.
Hvis dine skiver ellers er OK og kan afspilles på en anden maskine skal en Philips også kunne klare det. Hvis den er så ny at der er garanti på så aflever den i forretningen hvor du har købt den.
Kan det evt. være laserhoved der er støv på?

Hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 91 point
Dato : 16-06-08 10:53

Det er normalt for en Philips

Har haft to, der også hang/frøs og fik både opdateret software og skiftet drev. Uden held.

Det er i øvrigt typisk det og brugervenlighed som Pihilips kritiseres for.

Har nu haft en Sony i snart tre år og det fungerer bare.

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 16-06-08 11:02

Hej Refi
Seneste versionsnr (fra hjemmesiden) er downloadet og indsat, hvilket maskinen også viser.
Det er ikke når der afspilles dvdér men når en optagelse afspilles fra harddisken. Du kan godt have en dag hvor der ikke er problemer og så pludselig en anden optagelse f.eks i går hvor jeg havde optaget fodbold Portugal Schweitz og det er irreterende. Skal jeg levere tilbage det er trods alt nr. 2 jeg har, den første ombyttede de.

Venlig hilsen Liljo
NB: tak for hurtigt svar/ hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 11:38

Hvis det som "marc43" skriver er en "typisk" philipsfejl - så er der jo ikke andet at gøre end at levere den tilbage som defekt og købe et andet mærke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 11:39

Du SKAL IKKE finde dig i at "sådan er det bare"

Godkendelse af svar
Fra : liljo

Dato : 17-06-08 08:38

Tak for svaret marc43.
Var i går ude ved Merlin og leverede den tilbage (kunne ikke få pengene men tilgodebevis). Nu går jeg i gang med at kigge på Sony, hvad skal jeg købe, hvad kan du anbefale?
mange hilsener Liljo

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 17-06-08 09:00

Hej Liljo!

Tak for pointene.

Jeg kan nok ikke rigtig anbefale nogen, da det er ved at være tre år siden jeg købte min Sony. De nye ligner dog stadig de gamle.

De koster jo efterhånden ingenting længere. Jeg købte dengang med 80 Gb HDD som jeg synes er i underkanten og kan nok heller ikke fås mere. Standard er vel 160 Gb.

Hvis du har fladskærm ville jeg lægge vægt på mindst et og gerne to HDMI-udgange. En del har efterhånden 1080 opskalering, så du får en bedre kvalitet fra almidenlige DVD´er og det du har optaget.

Jeg må indrømme, at jeg går aldrig mere tilbage til Philips. Sony er lettere at bruge og du behøver næsten ikke at læse brugsansvisningen (for tre år siden var det en nødvendighed for Philips) og jeg blev træt af, at den bare gik i stå. Det har været tilfældet for både HDD-recorderen og en anden Philips afspiller.

Prøv at kigge her http://www.recordere.dk/ hvor du måske kan få noget inspiration.