/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaillant vrc-vc + vandgris
Fra : Sniper12
Vist : 1201 gange
100 point
Dato : 15-06-08 23:19

Hej jeg har søgt lidt på nettet om lidt info ang. vandgris på vores vaillant gasfyr.

Vi har lige købt hus og vil bygge en vinterhave, i samme ordning vil vi have en brændeovn, har så læst lidt at der er mange penge at sparre på varme regningen hvis men køber en med vandgris på og tilslutter den fyret, jeg vil nu bare høre om vores fyr kan blive tilsluttet sådan en vandgris.

Michael.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 16-06-08 15:15

Alle gasfyr kan tilsluttesen gris, men det virker sjælten tilfredsstillende.
Grunden hertil er, at i grisen sænkes røgtemperaturen så der dannes kondensvand i skorstenen.
Dette tit og ofte med en blanding af kondensvand og sod løbende ud af skorsten eller gris, som I så skal gå og gøre rent hvergang den bliver brugt. Og husk, løbesod lugter fælt.

Jeg ville ikke personeligt sætte en sådanne gris på en brændeovn, til det har Jeg set for mange problemer med disse.

Mvh.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 16-06-08 15:16

Den danske sprog er en vanskelig en........

Jeg håber du forstår meningen i mit vrøvl, i den 1. besked.

Gasmanden2