/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Bluetooth problem
Fra : soeGG
Vist : 368 gange
40 point
Dato : 15-06-08 18:25

Hej alle.

Jeg har et problem med min mac og bluetooth. Min bluetooth enhed virker ikke; når jeg klikker ÆBLE-om denne mac - Flere oplysninger kan jeg se bluetooth under hardware, men ved klik på denne får jeg ingen informationer

Hvordan får jeg denne enhed til at virke igen? -Det skal lige siges at jeg har købt min iMAC brugt og ved ikke om det har virket...

Jeg har læst at man i sidste instans kan købe en D-Link DBT-120 (version b2) ekstern bluetooth enhed. Ved nogen hvor jeg kan købe?

tak....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-08 19:08

Jeg har ingen erfaring med mac.
Hvis det var en Intel baseret AT eller kompatibel med MS styresystem , skal der en driver( programrutine) til , som passer til både hardware og styresystem. Det er ofte et svært problem med bluetooth at finde den rigtige driver.

der er så mange bluetooth standarder.

Bluesoleil laver noget godt bluestooth software. Prøv at se på deres hjemmeside.
Se også i Mac ens brugsanvisning og originale installationssoftware (cd rom) hvis bluetooth er indbygget.

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 16-06-08 09:17

No luck

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 09-08-08 17:07

Det er ikke alle ældre iMac modeller der er født med indbygget Bluetooth og det kan se ud som om den model du har ikke er. Når du ikke får nogen informationer frem når du klikker på Bluetooth under Hardware i Systemprofil værktøjet er det fordi systemet ikke kan se noget Bluetooth interface.
Og du skriver jo også at du ikke ved om Bluetooth nogen sinde har virket på din iMac. Du skal nok overveje at anskaffe et eksternt USB-Bluetooth interface som f.eks. den fra D-Link du selv nævner, set brugt til kr.150,- her:
http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=31157
eller hvad med ASUS USB 2.0 Bluetooth 2.0+EDR C Dongle til kr. 131,- hos proshop:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=99498