/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guldfisk for stor til bowle?
Fra : nielsymer
Vist : 1095 gange
220 point
Dato : 15-06-08 16:22

Hej

Vores 2 år gamle guldfisk er blevet stor. Måske endda for stor til bowlen. Den kan godt svømme rundt, og ser ikke ud til at lide på nogen måde.

Alligevel synes vi, at fisken er for stor, og at det er lidt synd, hvis den bliver større.
Hvad er det rigtige at gøre i den situation. Er der en anstalt der vil ta' fisken, eller kan man eventuelt bytte den til en mindre hos fiskehandleren? (Altså, den med LEVENDE fisk)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-06-08 16:49

Køb dig et fornuftigt akvarium ( 100-200 liter ), med tilhørende pumpet m.v.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-06-08 16:50

Citat
Er der en anstalt der vil ta' fisken

Anstalte er der mange af her i landet men nok ikke til fisk.

Gi den til katten. Katte elsker fisk.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-06-08 16:52

Du kan også fodre din fisk med Smokei - han er ikke bedre værd.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-06-08 17:06

Jeg tror ikke fiskehandleren vil have din guldfisk, men en dyrhandel der handler med fisk vil måske tage den/bytte den til en mindre, spørg dyrehandleren.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 230 point
Dato : 15-06-08 17:20

Find nogen der har en havedam med guldfisk, hvor du kan få lov at aflevere den....det er de eneste rigtige omgivelser for sådan en

Kommentar
Fra : nielsymer

Dato : 15-06-08 18:38

Vi har ingen kat. Vi ku jo også bare hugge hovedet af fisken.

Det er en god idé at smide den i sådan et havebasin.

Vi må på jagt efter sådan et i nabolaget.

Godkendelse af svar
Fra : nielsymer

Dato : 15-06-08 18:39

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-08 18:50

Ved ikke hvor du bor, hvis det er nordsjælland eller københavn, afhenter jeg gerne dyret til min havedam.
Hvis interesseret, så send en privat mail.