/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NORTON HJÆLP
Fra : gwh
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 15-06-08 14:35

Hej Alle i fantastiske hjælpere Jeg kan ikke logge ind på kandu, uden at jeg deaktiverer Norton
er der nogen af jer, der meget udførligt kan skrive til mig ,hvad jeg skal rette på derinde, det skal være på dansk, og sådan at jeg, der ikke så klog på de ting, kan finde ud af det.

Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-06-08 14:40

Mit bedste bud vil være at fjerne Norton, og finde noget andet antivirus, da Norton er - mildt sagt - ubrugeligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-06-08 14:43

Fjern Norton og Installer f.eks Avg eller antiwir de er gratis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-08 14:56

Symantec laver en ræække gode hjælpeprogrammer til computere.

Nogen af amatørversionerne markedsfører de med navnet Norton. Det kan være flere forskellige ting, og ikke nødvendigvis et antivirusprogram.

Hvis det er et Norton Antivirusprogram du har besvær med, er det nok fordi du bruger en forkert version, eller fordi du har indstillet det forkert, så det blogger for kandu.
De andre nævnte programmer er ikke bedre hvis de indstilles forkert.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 15:04

Hej Ja det må være noget med indstillingen, eftersom det KUN er kandu jeg ikke kan logge ind på, og det kan jeg lige så snart jeg deaktiverer norton. Så jeg efter lyser en der ved, hvad jeg skal rette /indstille på ,så kandu ikke blokeres.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-06-08 15:10

Der er skrevet en million negative ting om norton bare prøv at skrive Norton i søgefeldtet
De andre nævnte programmer har næsten kun rosende omtaler så hvis Transor mener at det bare forkert indstilling så må han jo forklarer sig nærmere Vi er en del der venter spændt på en klog forklaring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-08 17:50

hvilket symantec/norton produkt/version kører du med ? Norton kan nemlig blokere for indhold på visse sider

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 20:10

Hej det er 2005 jeg har.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 22:28

Er det Norton antivirus eller Norton Internet Security du har ? Jeg vil prøve at finde en løsning selv om det er flere år siden at jeg har haft Norton, men 2005 kan jeg godt huske lidt om

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 22:44

Hej jeg har faktisk dem begge 2, men det Norton Internet security jeg deaktiverer, for at kunne logge ind.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 22:57

Hedder den "kun" Internet Security 2005 eller er der mere til navnet ? Internet Security har hvad du behøver, slet Norton antivirus og se om det løser problemet

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 23:18

Hej o.v.n.
Det står også Symantec. og begge dele hedder Norton jeg tør altså ikke slette Norton antivirus , det er det eneste jeg har og det hænger ligesom sammen, tror jeg.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 23:24

Betaler du to licenser, en for Norton antivirus og en for Norton Internet Security, så er antivirus overflødig i bedste fald, og muligvis i vejen, Internet Security er en samlet løsning MED antivirus indbygget

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 23:51

Hej o.v.n.
Nej jeg betaler ikke for 2, det er det ,jeg mener med at det hænger sammen , licensen er i øvrigt udløbet for meget længe siden, så det er faktisk kun antispam hvor der er noget der ikke virker mere, alt andet er stadigt aktivt, og virker altså også så fint at den blokerer for kandu, men jeg er så glad for at det endelig er lykkedes mig at komme herind, at jeg så bare må leve med at deaktiverer Norton, når jeg skal logge ind.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 00:05

Hej nu må du lige tage dig sammen, en antivirus fra 2005 og uden licens, fjern den og få noget der virker, der er overhovedet ingen beskyttelse mere, der kommer nye virus hver eneste dag, vil du have en opdateret antivirus, så kan du rolig vælge en af de gode gratis Avast (på dansk) eller Antivir

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-06-08 00:19

Jaa, det ved jeg ikke rigtigt, jeg syntes at det virker ganske fint, jeg får da også advarsler hver gang jeg deaktiverer, og når jeg scanner for alt muligt dårligdom, er der aldrig noget, og da jeg ikke er nogen ørn til alt sådan noget ,så tør jeg altså ikke rode mig ud i for meget, for mig ukendt.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 00:40

Start med at hente og køre dette værktøj: http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/0/9a57cc9677c3957280256fe00051ba24?OpenDocument&seg=hm&lg=da&ct=dk det fjerner din Norton fra computeren, du er alligevel ubeskyttet med det forældede program, hent så Avast (det er fordi jeg kender den og kan hjælpe hvis det er nødvendig): http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned på siden og klik på Download ud for Danish, når du har installeret så genstartes computeren, det tager lang tid fordi Avast scanner hele hukommelsen og computeren igennem før Windows får lov at starte, bagefter skal du registrere dig her: http://www.avast.com/eng/home-registration.php så får du en nøgle til at aktivere programmet, du får en nem og gratis løsning på dansk, det du har nu er en falsk tryghed.
Giv lige en lille pip hvis det er noget du kan overtales til, så vil jeg holde øje med siden et par timer endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 00:42

Citat
når jeg scanner for alt muligt dårligdom, er der aldrig noget
det kan der godt være alligevel, din antivirus er ikke opdateret og opdager ikke nye virus

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-06-08 01:01

Hej jeg forstår godt hvad du mener og prøver at banke ind i knolden på mig men det er TDC`s skikerheds Scan for virus, jeg bruger og jeg brugte den i sidste uge , heldigvis uden at den fandt noget.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 01:15

Ok jeg siger ikke at du har virus, bare at du er ubeskyttet, du kan få al den hjælp du ønsker, du skal bare vælger din løsning, købe en ny Norton eller andet, eller bruge gratis programmer som er 1000 gange mere værd end en ikke opdateret gammel antivirus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-08 09:42

hvis din licens er udløbet for længe siden som du skriver er du IKKE beskyttet - så hvorfor beholde det skidt ?
Er det fordi den taler dansk for eks kan du nemt få et gratis antivirusprogram med mere og blive glad til.

Afinstaller det symantec/norton skidt (undskyld men versionerne før seneste er faktisk usædvanlig ringe og at du tror du er virus/malware fri er nok enten held eller fordi dit program ikke finder noget pga det er for gammelt)

Du kan få hjælp til at afinstallere og få gode råd med mere her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

det er gratis at oprette dig og benytte forum i det hele taget.

afhægigt af om du kører xp eller vista er der en sikkerhedspakke du kun kan blive glad for her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=e534c90bb2df27f90578f6ec62163042

et råd - få din pc undersøgt for skidt og møg der kan have sneget sig ind for en sikkerheds skyld - det gør du her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31

du skal blot lige kort forklare hvad det drejer sig om - evt referere til denne side på kandu så du er fri for at skrive det hele igen

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-06-08 10:33

Hej Tak for mange gode råd, det er nu en ganske ny TDC sikkerheds scanning for virus, jeg downloader, når jeg skal bruge den, og den har somsagt heldigvis ikke fundet noget, mine mail bliver også automatisk scannet ,når jeg sender og modtager post, og der bliver til tider sorteret spammail tilside som jeg ikke åbner, jeg tror altså på at det virker godt, enda så godt at jeg ikke kan åbne kandu, og forløbig tør jeg altså ikke begynde at rode med alt for meget, det skal jeg lige tænke over, jeg kan se, at der er på et forum også der, er meget delte meninger om ,hvad der er godt eller skit at have, så hvis der er en af jer, der ved hvordan instiller Norton så jeg kan komme ind på kandu, ville jeg tage til takke med det i første omgang. men ellers skal jeg nok overveje det i foreslår
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 11:18

Der er andre muligheder for at sortere spam fra dine mails, end en gammel ikke opdateret, uvirksom sikkerheds program, for eksempel det her: http://www.bullguard.com/dk/download/bullguard-spamfilter.aspx vi kan godt komme med flere forslag, men for ikke at forvirre mere, så spørg efter muligheder før jeg bare kommer med en lang række

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-08 11:22

Glemte helt, Bullguard spamfilter er på dansk og nem at indstille, hvis ikke standard opsætning er nok, sammen med Avast antivirus som også snakker dansk, så er du godt på vej og kan bygge på senere, brug værktøjet som jeg skriver om her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=122659#1391257 til at fjerne Norton

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-08 13:15

jeg er lidt uforstående - du siger det er en gammel version og derpå en ny

jeg synes du skal tænke dig grundigt om - de fleste fej er dem foran skærmen

se om her i eksemplet er noget du kan bruge - husk det er et eksempel til en anden side

http://media.edutasia.dk/NortonSettingsWeb/

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-06-08 16:35

Hej meritdk.
Det er min Norton der er 2005, men den er selvfølgelig fornyet hen af vejen, det er så bare et stykke tid siden, den er udløbet nu. Og det der er det nye, er den TDC gratis virus scanner jeg køre en gang imellem, det tager omkring 20 min. at scanne og og reparerer.
Og ja ! du har helt ret , det er foran skærmen de fleste fejl sker, det er derfor jeg tænker mig så grundigt om, inden jeg lave noget om, for for at rede mig ud af det, hvis jeg laver for meget om, og stadig, så mener jeg at Norton virker fint der er flueben og den er aktiv på næsten det hele, det er "kun" noget med antispam der ikke er aktivt, men det snupper min Tdc mail box, så lige nu, tror jeg ikke, jeg vil skifte, selvom jeg ved at i allesammen mener mig det godt Det kan være at jeg gør det senere. Men problemet er stadig : Hvordan instiller / retter jeg Norton så jeg kan logge ind på Kandu, uden at deaktiverer Norton eller er Norton så gammelt at ingen har det mere og kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-08 01:20

Citat
Men problemet er stadig : Hvordan instiller / retter jeg Norton så jeg kan logge ind på Kandu
hårdt sagt, deaktiver Norton som du gjorde før, det gamle ikke opdaterede program giver dig bare en falsk tryghed, du kan (næsten) lige så godt køre uden, programmet er vel ikke blevet opdateret siden du holdt op at betale, der er udviklet en masse nyt snavs siden da og du er kun beskyttet mod det gamle som var opfundet da du holdt op at betale

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-08 11:08

Hvorfor hænger du så stædig fast i et gammelt outdated program ? Vi har tilbudt at den hjælp du spørger om, til at skifte til et virksom program, gratis eller købe, hvad du nu vælger

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 18-06-08 12:30

Hej o.v.n.
Jeg er her endnu, Jeg skal lige tage mod til mig til at springe ud i det, og finde ud af hvad jeg vil, jeg er helt sikker på at du er der, til holder mig i hånden og hjælper mig, hvis jeg en dag pludselig råber om hjæp, hvis jeg roder mig ud i noget ged
Mvh. gwh.

til alle jer andre, der er kommet med gode link og hjælp, jeg kan sagtens få brug for jer og jeres viden, en anden gang, og jeg ved at i ikke tøver TAk,
Mvh gwh

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 18-06-08 12:34

Tak for svaret o.v.n.. Da du er den der nok har brugt mest tid, og været der hele tiden, syntes jeg at du har fortjent mine point.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-08 12:51

Tak, jeg hjalp dig jo ikke som du ønskede, bliver du hængende med den gamle Norton, eller er du blevet overtalt ?