/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
nikon D60
Fra : Dudder
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 15-06-08 12:04

Jeg overvjere at købe mit første spejlreflekskamera, et Nikon D60. Jeg ved faktisk meget lidt om objektiver, men har overvejet at købe denne pakke:

NIKON D60 + objektiver AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm og AF-S VR DX 55-200 mm

Jeg vil gerne bruge kameraet til lidt af hvert, både inde og ude. Jeg tager mange billeder ude af b.la. mine hunde.

Så er mine spørgsmål:
Hvad betyder de der objektiver ?
Kan jeg fotografere indedørs til fester (alm. familefester og lign) ?
Er de gode nok til at tage fotos af hundene i fart ?
Skal jeg nøjes med at købe kameraet med det der 18-55 mm objektiv til at starte på ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-08 12:07

Du mangler en hel del grundlæggende viden.
Læs og lær her.
http://www.fotoviden.dk/

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 15-06-08 12:17

Jeg har sikker ikke udtrykt mig rigtigt, jeg ved udmærket, hvordan og til hvad man kan bruge et kamera, det jeg ikke ved noget om er objektiverne, der følger med, da jeg ikke har haft sådanne før. Jeg håbede på, at der var nogle meget kompetent personer herinde, der kunne fortælle mig lidt om, hvad netop de objektiver er gode til

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 15-06-08 12:28

hej dudder

jo der findes meget kompetente personer herinde

håber at de kommer og hjælper dig
-- jeg tror nok at der er en overvægt af cannon tilhængere
(håber ikke at jeg får ørerne i maskinen nu !!)

jeg ville gerne selv vide lidt mere om nikon
,,,, så jeg er mest lidt med på en læser....
men der er vist noget med at på
canon sidder automatikken i huset
og
nikon sidder det i objektivet (en fordyrende proces ???)
,,, eller var det omvendt

Accepteret svar
Fra : lisje

Modtaget 210 point
Dato : 15-06-08 12:29

Jeg har Nikon D70 med 18-70mm det bruger jeg ved næroptagelse, familie, min dyr o.s.v så bruger jeg de symboler der passer til begivenheden, jeg har også et 70-300 mm, det kommer på når jeg er ude i naturen og fotografere vilde fugle og andre dyr som jeg ikke kan komme så tæt på.
Jeg ved ikke hvad du skal købe, det er jo efter hvilke interesser du har, men 18-70 mm er nok den der er bedst hvis det er din hund, og almindelige begivnheder du tager mest af. håber du kan bruge mit svar.
Hilsen og god fornøgelse.Lisje

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-08 12:32

Jeg gider ikke skrive en hel skolebog i emnet.
Du kan læse på nettet om det hele.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-06-08 12:43

Citat
Er ved at kigge efter mit første spejlrefleks, og er faldet over Nikon D60 som lyder lovende med hensyn til funktioner og objektiv.

Det skulle vel ikke være dig der har spurgt for ca. 5 dage siden og har fået svar

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 15-06-08 13:03

Teil:
Jeg troede, at det var stedet at spørge om sådan noget, undskyld at jeg forstyrrede dig, du kan jo bare lade være med at deltage.

piaskov:
Nej, jeg har ikke spurgt før, jeg beklager, at jeg ikke har set det andet spørgsmål.

isje:
Tak for svaret, det var dejligt, at der var nogen, der ville forklare mig lidt om det Der er point på vej. Det var et godt og enklet svar, det var det jeg søgte.

Godkendelse af svar
Fra : Dudder

Dato : 15-06-08 13:04

Tak for svaret lisje.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 15-06-08 13:33

hej dudder

du skal da bare stille dine spørgsmål - tag dig ikke af teil
jeg har ham mistænkt for at lide af menstruationssmerter for tiden

eller er det mon rabies ???

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 15-06-08 14:10

Hej Dudder
Det er selvfølgelig her, man spørger.
Jeg kender ikke de to objektiver du spørger til. Har haft Nikon d70, nu skiftet til D300 - som virkelig er kræs.
Mine objektiver er Nikon 18-70 + 70-300VR + micro 105 VR
VR er den samme som i de to objektiver du kigger på - og VR'en fungerer fremragende. Jeg har taget håndholdte billeder 1/8 sek 200 mm uden synlig rystenm (men også nogle med)
VR'en er en billig måde at kompensere lav lysstyrke. Det hjælper på rysten, men ikke bevæge-uskarphed!
Jeg ville overveje den nye 16-85VR hvis jeg skulle købe i dag.
Køb en blitz! sb600 og d60-300 kameraerne spiller fantastisk sammen - med trådløs styring!
OVersigt over objektiver: http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests
hvor der dog ikke er test af 18-55VR

MVH
Gert