/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
IDVD
Fra : Nanna-e
Vist : 361 gange
70 point
Dato : 15-06-08 10:46

Jeg har en macbook pro, og i øjeblikket er jeg m e g e t interesseret i, at brænde en dvd i det såkaldte IDVD. Problemet er bare, at når jeg trykker 'brænd dvd' så fryser den. Og når den gør dette, kan jeg slet ikke gøre noget som helst. Derfor bliver jeg nødt til at holde sluk knappen inde, ind til den slukker helt. Andet er der ikke at gøre?
- jeg vil blive rigtig glad hvis i gav mig en step-by-step guide - bare en helt simpel en - for det burde jo kunne lade sig gøre, ikke sandt?

På forhånd tak.
Kærlig hilsen Nanna..

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 15-06-08 13:24

Jo, selvfølgelig burde det kunne lade sig, Nanna.

Men der ser ud som om Leopard for tiden har et generelt problem med at brænde DVD'er - uanset om det er via iDVD, Diskværktøj, Finder eller Toast.
Se for eksempel denne diskussion: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7270950&tstart=0
Fejlene og fejlvisningerne kan her hos mig variere lige fra det nævnte kalibreringsævl til besked om ukendt fejl - og altså også simpelthen uhyggelig frysning

Vi må nok slå os til tåls med at vente lidt på en fejlretning - og håbe på at den kommer meget snart!

vh Vigil

PS: hører jeg noget om en måde at løse problemet på, skal jeg nok skrive her straks

Kommentar
Fra : Nanna-e

Dato : 15-06-08 16:16

Men Leopard må være det nye styresystem der er kommet, ikke? Og det er ikke det, som jeg har. Eller, det tror jeg ikke. Hvordan kan man egentlig vide det? :)

men tak for svaret! :D

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 15-06-08 21:55

Se i Æblemenuen - Om denne Mac. Hvis der under Mac OS X står 10.5.x, har du Leopard (p.t. i version 10.5.3). Ellers kan der stå 10.4.x (seneste version er 10.4.11), som var Tiger.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen