/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp opdate
Fra : 234
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 14-06-08 22:59

Hej!
Jeg var inde for at hente opdateringer til win xp , og der var syv opdateringer tilgængelig men , de kan ikke installeres.
Jeg har lige fået sp3 installeret . kan det være derfor?

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 23:03

Nej der er en anden årsag, jeg har også service pack 3 og har hentet opdateringer siden, prøv at genstarte computeren og gå til Windows Update igen, bare for at se om der stadig er nogen, måske er du dækket ind gennem SP 3

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 23:32

Jeg tror at de opdateringer er en del af servicepakke 3, det er derfor du ikke kan hente dem, du har dem allerede.
De er lavet til dem som ikke vil have servicepakke 3.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-06-08 00:20

Jeg har altså også haft problemer med et par af de maskiner jeg har opdateret med SP3 og efterfølgende opdateringer, der ikke ville installeres.

Hovedsagligt har det dog været pga. overbelastning af windowsupdate, da der senere ikke har været problemer...

Men på en enkelt bærbar, var det dog fuldstændig umuligt at installere opdateringer efter SP3 var installeret. Jeg skulle installere Windows Live Messenger, hvilket ikke kunne lade sig gøre.
Det skyldtes åbenbart noget hardware, der ikke kunne med SP3. For jeg afinstallerede SP3, installerede Messenger uden problemer og igen SP3 uden problemer. Og herefter kunne jeg igen ikke hente opdateringer på den, så nu kører den uden SP3.

I sin tid havde jeg samme problem med et trådløst netkort og SP2, hvilket dog blev løst med en ny firmware til netkortet.

Så mit råd vil være at afinstallere SP3, opdatere bios, firmware og drivere til alt hardware og så geninstallere SP3. Måske afhjælper det hvis der er et problem.

Men prøv nu allerførst at installere opdateringerne på et senere tidspunkt og se om det ikke bare er pga. overbelastning. Der er rigtig mange, der henter fra windowsupdate i denne tid.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 15-06-08 00:22

Jeg har genstartet computeren og prøvet winupdate , de samme opdateringer er der stadig men , jeg kan ikke installere dem.

Hvornår bliver de tilgængelige?

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-08 01:02

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her: http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 15-06-08 01:33

Tak for svaret axelbjarne.