/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hexafosfat
Fra : karin42
Vist : 2841 gange
24 point
Dato : 14-06-08 22:04

det var naturligvis en mega - fejl at skrive hexokain - sorry !

kalkfjerneren hed Hexafosfat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 22:06

Så er vi med, kunne ikke forstå dit tip.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 22:10

okaaaayyyyyy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 22:13

men du mangler et link

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-08 22:14

http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=122636 kig lige herind på trods af det manglende link

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-06-08 01:08

øøøøh hvad er spørgsmålet?
Men svaret er, at det er såmænd blilligere at dosere vaskepulver efter den lokale hårdhedsgrad end at købe ekstra kalkbinder og kyle i vaskemaskinen. Prøv selv at regne efter. Det gjorde jeg en gang og bandede mig selv langt væk for at have spildt penge på stadset. Rent logistisk er det billigere at købe det blandet i vaskepulveret end at gå hen og købe stoffet i en pakning ved siden af. Det er for os frelste, men vi får mindst samme frelse ved at købe enten Bluecare/Änglamark i Brugsen/Kvickly eller tusindfryd i IRMA. I den forklædning er natriumhexametafosfaten langt billigere for os, og så bruger vi midler, der er fuldt nedbrydelige i naturen uden at slå en masse ihjel undervejs (dokumenteret af Statens Husholdningsråd inden Regeringen slagtede det)
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-08 09:59

Hedder det ikke mere "Hexametafosfat" ( Matas)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-06-08 02:26

Aner ikke hvad det "hedder", men det almindelige afkalkningsmiddel ER natriumhexametafosfat

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 24 point
Dato : 16-06-08 10:55

pbp_et > det var til Karin42

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 16-06-08 14:13

Tak for svaret Eyvind.

ok så kan der vist ikke koges mere suppe på det ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-08 14:17

Næe - det er vist også helt afkalket nu.