/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Min tørretumpler larmer
Fra : pims
Vist : 807 gange
200 point
Dato : 14-06-08 19:17

Jeg har en tørretumpler, en Bauknecht TRAK 6460 som larmer ganske forfærdeligt. Jeg har åbnet den og kigget ned i den, men kan overhovedet ikke se noget unormalt. Tromlen bliver stabiliseret mellem to metal plader som er polstret med noget filt, men umiddelbart ser de ud til at sidde som de skal. Den lyder ligesom om at det hele vibrerer temmelig kraftigt.
Håber der er nogen som ved noget, mvh, Pims

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-08 19:18

en fremmed genstand som giver ubalance,
se nu nøje efter

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 14-06-08 19:24

Står maskinen i vater

Står maskinen på et stabilt underlag.

Er tromlen hel og uden fejl?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 14-06-08 19:25

Kan du uddybe det, Teil?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 19:28

Kan det være en metaldims der er kommet ned i et af hullerne i tromlen? Jeg tænker på en skrue, et søm, en klips o.s.v.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-08 19:28

smokei har et udmærket forslag at afprøve.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 14-06-08 19:36

prøv at tage fat i tromlen,og se om du kan vippe den op og ned ,,,hvis du kan det er det enten nye glideklodser eller nye lejer,,men tvivler nu på det er lejerene det er galt med,,,glide klodserene sidder helt i fronten af tromlen og er ret nemme at skifte i den maskine du her,,

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-06-08 21:12

Det er næsten helt sikkert dit blæser hjul der skal skiftes.
Du kan købe det her:
http://broendum-elektro.dk/
kontakt oplysninger står under profil.

Kontroller først lige at det er blæserhjulet det er galt med, hvilket jeg er meget sikker på

- Anden
(Erfaring med hvidevarer siden 1998)