/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sw-opdatering - K800i og W800i
Fra : NKSDK
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 14-06-08 16:52

Hej

Jeg sidder med 2 familiemedlemmers SE-telefoner for at opdatere firmware i dem.

K800i har firmware fra april 2007 og W800i fra juni 2007, men uanset hvad jeg gør, så får jeg af SE Update Service at vide, at telefonerne allerede er opdateret med nyeste software. På nettet har jeg set nyere versioner nævnt for begges vedkommende.

Ingen af telefonerne er branded og var indtil fornylig tilknyttet henholdsvis TDC og Sonofon - nu ligger abonnementerne hos CBB.

Kan I hjælpe ville det være ...åh, så dejligt

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 14-06-08 18:24

Rettelse: Der er tale om en K800i og en W880i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 04:15

Hvis ikke telefonen vil hente den nye software, så er det sikkert fordi den ikke er bedre end den der allerede er på telefonen, som standard er SonyEricsson telefoner sat til at søge efter opdateringer hver måned, hvis ikke du har ændret det, så bør det være tilstrækkelig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-08 00:21

Er det den indbyggede update service i telefonen eller via pc?

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 19-06-08 07:50

Begge dele - telefonerne siger af og til, at en ny opdatering er tilgængelig, men melder fejl, når jeg forsøger at hente.

Via PC (SonyE Update Service) gives blot meddelelsen at telefonerne har seneste softwareversion; det er så bare ikke korrekt, da jeg fra SE callcenter har fået numrene på de seneste, og det er ikke dem, der ligger i telefonerne.

Hvis en telefon er branded, hvordan de-brander jeg den så? Jeg har gjort det ved mange Nokia-modeller, men ikke en SE. Jeg tror ikke, det er tilfældet med disse, da jeg overhovedet ingen tegn kan se på det - mener heller ikke, at TDC og Sonofon gør meget i den slags, hvorimod '3' bruger det meget.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 200 point
Dato : 19-06-08 09:41

Det er ikke altid SE er specielt hurtige til at lægge de nye SW versioner online, typisk har autoriserede værksteder dem 3 måneder i forvejen, du kan så vidt jeg ved ikke de-brande selv da det kræver en komplet udskiftning af firmware, men du kan indsende dem til opdatering gratis såfremt de er mindre end 24 måneder gamle.

De kan indleveres i en Sonofon butik og blive ordnet under garantien hvis du har kvittering (kvittering er ikke nødvendig hvis den er købt hos Sonofon butikken)

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 19-06-08 09:47

Tak for svaret Kortoververden - så tager vi sidste udvej