/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton/symantech antivirus
Fra : kj
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 14-06-08 16:02

Jeg har overtaget en PC med vin XP på, der liggen rest af Symantech antivirus på den, lige meget hvad jeg foretager mid, popper den op og vil confurere. Jeg kan ikke se den i reg.cleaner, jeg kan se den i stifinder og Tilføj fjern programmer. Hvis jeg prøver at fjerne den bliver jeg bedt om et afinstallationskode som jeg ikke har. Jeg har prøvet med norton removal tool, men den er der stadig.
Den skal væk, også uden at formatere disken, jeg har nemlig intet vedr. XP, ellers ville jeg gøre det.
Hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 14-06-08 16:19

gå i kør do skriv regedit når den er startet søger du efter Symantech og sletter alle nøgler der står Symantech i så skulle du slippe for det problem.
mvh hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 14-06-08 16:20

hov der skulle stå og ikke do

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-06-08 16:57

Det hjalp ikke, den kommer stadig med "Windows confugurerer Symantech Antivirus"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 17:05

Tryk på start og og vælg Kør, skriv regedit og tryk ok. Nu er du inde i registreringsbasen og det første du skal gøre at at tage en sikkerhedskopi. Tryk filer og eksporter og find et andet drev at gemme på. Når du har sikkerhedskopieret, så gå ind i rediger og vælg søg. Skriv norton og tryk find. Hver gang den finder en fil med norton i så slet den. Du skal nok søge flere gange, men så er der helt ryddet op.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-06-08 18:16

foreløbig tak til granner01, jeg prøver dit råd i morgen, får gæster her til aften, så jeg bliver nød til at vente med afprøvningen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-08 18:19
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-08 18:20

Tryk på External mirror 1

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-06-08 19:37

du skal afinstallere ALT norton, symantec og liveupdate og genstarte, det er ikke meningen at man som alm. bruger skal i regedit for at afinstallere et program.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 19:49

Som gammel bruger af norton ved jeg at det er et genstridigt program at slette. Selv efter en rigtig sletning af norton gemmer der sig stadig 8-10 filer i registreringsdatabasen. De bruges hvis man skulle fortryde og installere norton igen. Men de forstyrrer hvis man vil bruge et andet antivirusprogram.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-06-08 19:56

korrekt, men det er så derfor der er nogen der har lavet ccleaner og den kan man jo køre når man har genstartet computeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 22:41

har prøvet den og den finder ikke alle nortons filer.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 15-06-08 01:32
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 06:59

Man skal ikke være så bange for Registreringsdatabasen, den er en god hjælp i nødsituationer...jeg bruger den også, til at lægge nye DWORD-værdier ind, den er slet ikke så såbar, som man gerne vil gøre den til....mange bøger, tips og tricks på internettet omhandler netop Registreringsdatabasen.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 07:00

I øvrigt er Norton dog det værste l... man kan byde en computer....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-08 09:44

For en øvede bruger er regedit ikke farlig, men for en alm. bruger der bare går på nettet, checker mails og måske spiller, så er regedit ikke noget man skal pille ved.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-06-08 09:45

Det er jo derfor at man tager en sikkerhedskopi af Reg.basen inden man begynder at pille ved den.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-06-08 11:55

Jeg har prøvet reg.edit, og fjernet alt derfra vedr. Norton og Symantec, jeg har prøvet Norto/Symantec removal tool. Ligemeget hjælper det, jeg tror den forrige ejer har prøvet at fjerne det uden held.
Jeg kan stadig se det i Tilføj fjern programmer og der ligger også en mappe i Stifinder(med indhold), jeg kan bare ikke få lov til at fjerne den. I Tilføj fjern programmer, skal jeg bruge et password jeg ikke har, og i stifinder får jeg at vide at både en ene og den anden fil ikke kan slettes.

Hver gang jeg foretager mig noget kommer den en meddelelse "Windows konfigurer Symantec AntiVirus

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-08 12:04

Ok så kan du jo prøve microsofts eget værktøj til at rydde op i win install http://support.microsoft.com/kb/290301

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-08 12:11

evt. prøv og ombød mappen i stifinder og så prøv og slet den.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 15-06-08 13:19

Tak for svaret tedd.
Den virkede, jeg er sluppet for de åndsvage POP Ups vedr. konfigurering. Jeg mangler så bare at kunne slette mappen med indhold, men det er ikke så vigitigt, nu gør den ihvertfald ikke skade mere.