/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hundepis
Fra : rikkeogrene
Vist : 992 gange
50 point
Dato : 14-06-08 14:01

Hej , er der en der kende et middel mod hunde pis på alufælge , vi har et problem med en stor hund der pisser på vores nye bil med alufælge ,kan man få noget at sprøjte på så den ikke gør det mere . Jeg har snakket med ejeren af hunde og han er pisse ligeglad med det..
Vh Rene

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-08 14:20

Det skal være noget der lugter grimt, for at hunden holder sig væk, f.eks tre dobb salmiakspiritus

Men du bliver nød til at sprøjte hver gang det har været regnvejr.

Du kan også ,i Matas,købe - gå væk hund - men igen, det regner væk,

Godkendelse af svar
Fra : rikkeogrene

Dato : 14-06-08 14:23

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-08 15:38

jeg tror ærlig talt at alt det kemi skader alufælge mere end hundepis - hvis der hjælper.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-06-08 00:08

Har selv haft det problem, da en bestemt hundeejer lod sin køter lette ben op ad mine hjul.
Så skulle diverse andre hunde selvfølgelig gøre den kunsten efter. Begyndte så, at parkere i indkørslen istedet for på vejen, og havde det store held, at give hunden et velrettet spark et ganske bestemt sted mens den forrettede sit ærinde. Ejeren blev selvfølgelig mopset, men jeg tror, at hun fattede, at hverken hun eller køteren havde noget at gøre i en privat indkørsel.
Derefter fortog problemet sig stille og roligt.
(Jeg er bestemt ikke dyrehader eller dyremishandler, men var godt og grundigt træt af, at min bil skulle fungere som offentligt hundepissoir )
Skulle du få held til det samme, kan du roligt regne med, at køteren fatter budskabet - hvis ejeren er lidt langsomt opfattende.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 19-06-08 16:02

Hej. Jeg har selv hund og havde et stort problem med at den lettede ben op af et bestemt stoleben, først snusede den jo til det og så lettede den benet.. Nå men så en dag tænkte jeg det skal sku være løv nu. Jeg havde en flaske flydende chilli og det smurte jeg på stolebenet, så skulle du se hunden da den lugtede til det, den blev godt forskrækket og siden har den ikke gjort det, så det var måske værd at prøve. Ved ikke om det kan ødelægge fælgene, prøv først på et lille stykke.
god fornøjelse.. men de kære dyr, vi elsker dem alligevel.