/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tydning af kirkebog
Fra : gedestalden
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 14-06-08 08:44

Er der nogen, der kan tyde, hvad der står i kirkebogen 1826-1836 for Grejs, Nørvang, Vejle under fødte kvinder side 83 (opslag 31) Karen Nielsen ?

På forhånd tak.

mvh

Flemming

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-08 09:22

Hej.
7 december døbt 18 december formedelst sygdom
Karen Nielsen
forældre. ungkarl niels Pedersen og moderen pige Karen Marie Jørgensdatter.
Faddere; huskone Gjertrud Danielsdatter do, Else Marie Ingmarsdatter, husmand Jørgen Madsen, ungkarl Jens Christian Pedersen og Niels Pedersen af Greis Hede.

ude i siden: som vidner på at Niels Pedersen gup ? ____ han var barnefader ___ Peder nielsen og Christensen husmænd af Greis hede

Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-06-08 09:36

Det er ikke meget jeg kan hjælpe med, men jeg håber at den smule jeg har læst og fundet kan hjælpe dig videre:

Den 7. december 1834 – Karen Nielsen – 18. december hjemmedøbt formedelst sygdom
Ungkarl Niels Pedersen og Moderen.., Pigen …. Karen Marie Jørgens Datter

Faddere:
…… Gjertrud
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Vejle, Nørvang, Grejs, Greis Mark, et Huus, 58, FT-1845, C1364
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Pedersen 32 Gift Huusmand og Wæwer Her i Sognet
Karen Marie Jørgensdatter 39 Gift Hans Kone Lundum Sogn Skanderborg Amt
Karen Nielsen 11 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Pederikke Nielsen 8 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Peder Nielsen 4 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Ane Nielsen 1 Ugift Deres Børn Her i Sognet

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 15-06-08 07:50

Tak for svaret agerlund.