/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedhæftede filer Outlook 2003
Fra : clou
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 13-06-08 15:51

Hej derude

Så har jeg atter brug for Jeres gode viden.

Når jeg modtager vedhæftede filer og åbner dem, åbner de ALTID i Læselayout, hvordan ændrer jeg på det, så de fremover åbner i Udskriftslayout?

Det er ret træls at skulle gøre det manuelt hver gang.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-08 16:01

gem på skrivebord og vælg åbn med - vælg så hvad du vil åbne med (brug gennemse hvis der ikke står hvad du ønsker) - hvis du virkelig meneraltidså sæt hak i brug altid det valgte program

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-08 16:08

ps du kan med held gå i kontrolpanel - mappeindstillinger - fanebladet filtyper - finde den filtype der er tale om - klikke på skift - og der vælge at for eks jpeg altid skal vises i hvad du ønsker. Det er stort set det samme - men nogle computere holder bedre fast når det gøres sådan.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-06-08 16:46

Jeg fandt langt om længe selv svaret - trykkede på muligheden for informationer om læselayout, der stod jo hvordan man fjerner det.

Man skal nemlig op i Funktioner - Indstillinger - Fanebladet Generelt - Fjerne "flueben" i "Tillad åbning i Læselayout - Tryk Ok.

Gu' ved hvorfor jeg ikke har gjort det noget før - guderne kæmper forgæves mht. mig

Clou

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-08 16:57

Nu ville du have undgået de forrige ubrugelige svar, hvis du havde skrevet at det var office dokumenter , det drejer sig om. Det er formentlig endda kun Word dokumenter du har problemer med.
Problemet skyldes ikke outlook , men word, og skal rettes i opsætningen af word.

Du kan undgå, at dokumentet åbnes i læselayout ved at fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Tillad start i læselayout under fanen Generelt i dialogboksen Indstillinger (menuen Funktioner).

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 13-06-08 17:05

Tak for svaret transor. Du får så pointene for svaret selvom det blev løst, så var det jo din løsning der ellers var blevet brugt!

Clou