/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista og MSN 8.0 - delemapper
Fra : fqbjs
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 13-06-08 15:04

Jeg har længe været ude for at en delemappe ikke virker.

Når der kommer en opfordring om at dele (fra en godkendt bruger)- og jeg svarer JA - kvitterer den med at der opstod en fejl.

Jeg har forsøgt at løse det ved at slå fejlkoden op, men aldrig nået til en løsning.

Opfordringen kommer tit - hvis min ven er på samtidig - og nu håber jeg på en løsning med hjælp fra jer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-06-08 15:26

kan du ikke skrive fejlkoden ind her, så kan vi prøve og finde ud af hvad det er. Imen kan du jo fortælle os om du har en firewall på din computer?

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 13-06-08 15:39

Jeg sidder lige og afventer at "anmodningen om delemappe" kommer igen fra min godkendte bruger. - Imens har jeg været ude og kontrollere tilladelser.

Windows firewall er sat til at godkende Windows Live Messenger. - Jeg kører ikke med andre firewalls.

Antivirus er AVAST.

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 13-06-08 15:47

Ja, så opstod der en anmodning igen - men der var ingen fejlkode.

vh Bjarne

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-06-08 15:53

Det kunne være din opsætning på AVAST der blokerer for det!

Clou

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-06-08 15:55

kører du filsystemet NTFS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-08 16:09

har du kigget i funktioner - delemapper om du har sat vedkommende på listen over hvem der må dele mapper med dig ?

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 13-06-08 16:23

Ja, jeg kører NFTS - og jeg har lige været ude "Delemapper" og tilføje de godkendte brugere.

MEN dette har jeg prøvet før, og husket ANVEND.

Har lige været AVAST og fandt ikke noget som indikerede fejlmuligheder.

Bjarne

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-06-08 16:27

prøv og gå i Funktioner -> Indstillinger og vælg så Delemapper, der kan man også tilføje brugere som man vil lave delemapper med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-08 17:32

Citat
Jeg har forsøgt at løse det ved at slå fejlkoden op
.. så må du jo lige vente og få fat i den kode

eller

afinstallere og geninstallere

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 13-06-08 19:12

- Jeg har osse prøvet at geninstallere.

Jeg har benyttet "hjælp-funktionen" på nettet, og det er derfra jeg har denne kode i hukommelsen.

Min ven er gået af MSN - så jeg kan ikke oplyse koden før næste gang han er på.

Indtil videre tak for jeres forslag.

/ Bjarne

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-06-08 01:01

kan du ikke bare oprette en delemappe med an anden msn kontakt?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 13:32

Gå ind på dette link, hvor du kan downloade et program....

http://peter.mpbrun.dk/20061031/windows-live-messenger-81-beta/

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 13:33

Jeg har fundet ud hvad man skal gøre.

Prøv at gøre følgende:

1. Luk Windows Live Messenger fuldstændigt.
2. Download og kør følgende:
http://messenger.jonathankay.com/downloads/remove_wlmpolicies.reg
3. Start Windows Live Messenger og log på.

Dette tvinger Windows Live Messenger til at hente kontaktlisten på MS-serveren igen. Så burde du/I kunne tilføje nye kontaktpersoner igen.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 16-06-08 08:45

Kig i windows log-bog efer fejlmeddelser, du finder den i Kontrolpanelet.