/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Markør starter på hjemmesiden
Fra : tinolarsen
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 13-06-08 12:45

Jeg er ved at lave en hjemme side, og har behov for at markøren starter i selve billedet, og ikke i adressfeltet, for så tager det lang tid og "tabbe" ned igennem alle de felter der er i IE 7.0

På f.eks. denne hjemmeside - http://webmail2.mailme.dk/src/login.php

starter markøreni kontonavn:

Hvilken kode html eller andet kodesprog "tricker" det..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-08 13:46

Citat
- Ubesvarede 3
- Besvarede 31
- Annullerede 37
- Slettede 0
Ialt 71

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 13-06-08 14:57

Teil - hvad skal det betyde?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-06-08 15:28

Her er et eksempel...

<body onLoad="document.form.login_username.focus()">
<form name=form>
<input type=text name=login_username>
<input type=text name=other>
<input type=text name=start>
</form>
</body>

I din kode står der :

if (textElements == 1) {
document.forms[0].elements[i].focus();
break;

Så det lader til at du kan måske kan give fokus ved at slette den første og sidste linie så der står :

document.forms[0].elements[i].focus();

Men det et lidt kringlet kode du har med javascript og html blandet men se om du ik kan få det til at virker.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-08 19:52

Man benytter parametrene:

1.) accesskey="ALPHANUMERISK-VÆRDI"
2.) tabindex="NUMERISK-VÆRDI"

Disse parametre bruges ved;

1.) Valg ved ALT + 'ALPHANUMERISK-VÆRDI' (= tastaturtast)

2.): Valg ved (SHIFT +) TAB rækkefølge, hvor den 'NUMERISKE-VÆRDI' (= heltallet) bestemmer prioritetsrækkefølgen.

Således kan der 'springes' i navigationen i både FORM's og i LINK's. Se et eksempel på LINK navigation på min hjemmeside: http://www.cssboxing.com/ (Højreklik og vælg 'Vis kilde' for at studere koden.)

Læs env.: http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html

..nærmere betegnet: http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.11.1

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 15-06-08 18:08

Tak for svaret molokyle.