/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Romance Standard Time
Fra : scm
Vist : 610 gange
40 point
Dato : 06-03-03 13:50

Kan man stole på hvad der står i mailens ”heders” fra hvilken tidszone mailen er sendt fra?
Eller sagt på en anden mode: hvis afsender påstår at befinde sig fx i Kuwait, men jeg kan
se på heders under dato og tid at der står +0100(Romance Standard Time), så virker det
som om at afsenderen lyver om hvor han befinder sig.
Er der muligt at snyde med tidszoner hvis man anvender en bærbar computer med satellittelefon?
Er der muligt at snyde med tidszoner på andre måder?
Hilsen
SCM

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 06-03-03 14:07

Hej scm. Jeg tror ikke at man kan snyde med det, da jeg mener det er styret igennem satelitten. Hilsen fjordglimt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-03 14:23

Hej
Det skulle ikke kunne lade sig gøre,det er derfor spammers bruger internet mail konto's til at sende deres mail's,så de kan miste deres mail konto uden
at blive lukket ned,de opretter bare en ny et andet sted,det er den server mailen går igennem og bliver skrevet fra som headeren stammer fra.

manse9933

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-03 14:49

Man kan snyde på mange måder med headers i email - og igen er der ting som man ikke kan snyde sig fra.
Du kan ikke gå ud fra en time-zone hvor mail kommer fra, da dette kan være indstillet forkert eller mail-serveren henter tiden fra en timeserver i et andet land.

Du skal derimod kigge på X-origin og/eller Received from og se om der er IP-numre. Så kan du checke hvor i verden de IP-numre kommer fra.
Generelt kan man snyde med det meste i en mail, specielt hvis der bliver sendt igennem en hacket mail-server eller via proxy-server i et andet land.

Men at checke et afsenderland ved hjælp af time-zone: NIX - slet ikke ved brug af sattelittelefon......

Hvis du ønsker mere hjælp til fortolkning af header kan du maile header (resten af mailen er ligegyldig) til mig på kanjegik@pc.dk - og jeg skal skrive tilbage hvad du kan læse ud af den.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : scm

Dato : 06-03-03 15:00

Tak for svaret kanjegik.
Jeg vil maile header til dig på et senere tidspunkt.
mvh.
scm