/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette en 0kb fil
Fra : ponti
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 12-06-08 22:37

Har fået hentet en fil jeg ikke kan slette, den er på 0kb og findes ikke siger forsk. eraser programmer. Kan hellere ikke slette den i en dos prompt, filen kan ikke findes. Hellere ikke i fejlsikret tilstand er det mulig. hvis jeg henter den samme fil igen kan jeg godt slette den første idet jeg så ved at H klik får at vide at filen er muligvis blokeret af en anden computer. jeg kan så vælge at deaktivere blokeringen og kan så slette den 0 kb fil. Så har jeg bare den som jeg lige har hentet der ikke kan slettes den er nu 0kb og findes ikke.......hvad pokker gør man

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-06-08 00:47

Man prøver i fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-08 01:10

Prøv at lade Unlocker hjælpe når du sletter: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ når du får meddelelsen at filen ikke kan slettes. så popper Unlocker selv frem og foreslår at hjælpe, du kan så låse op og slette, hvis filen er rigtig genstridig så kræves der en genstart af computeren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-08 07:28

Rens din registreringsdatabase med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

..og prøv igen.

Ellers prøv Dr.Delete: http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-08 07:30

Ps. Revo Uninstaller plejer også at ordne det meste:

http://www.revouninstaller.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-06-08 07:45

Lad den ligge,den fylder som sagt ingenting

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 13-06-08 08:22

Det var ikke meget nyt. som skrevet er det prøvet i fejlsikret tilstand. Unlock, dr. delete, og andre kill programmer er prøvet. De siger alle sammen at filen ikke findes?? Registreringsdatabasen der er der slettet 3 henvisninger, filen kunne eftefølges stadig ikke fjernes. der må være nogle gamle dos kommandoer hvorpå man kan tilgå den fil?

Prøv igen i brave svende

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 13-06-08 09:37

du kan prøve at omdøbe / edit filen gennem dos / kommando prompten, det kan af og til give pote.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-08 10:15

Citat
De siger alle sammen at filen ikke findes

Og de har RET....

Det er kun i din filstruktur den vises....

Dos vil sikkert heller ikke vise den men prøv da bare....

Når du i dosprompt kommer ind i biblioteket skriver du bare - "del filnavn" (uden citationstegn)

Men i hvilken forbindelse har du fået filen ????? (du kan jo hente den igen siger du)

PS - en defragmentering vil sikkert også fjerne den...

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 13-06-08 15:31

Ja har prøvet alt i har svaret og det hjælper ikke. det må der være mulig at fjerne det, også selv om alle programmer siger det ikke findes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-08 15:57

Ja - en defrag - da pladsen så muligvis vil blive optaget af "en ægte fil"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-08 17:46

Har du højreklikket på filen ..valgt 'Egenskaber' og tjekket om den er skrivebeskyttet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-06-08 19:33

Hvis du har en fil der hedder oem*.inf som ligger i mappen c\windows\inf

Start/alle programmer/tilbehør/kommandoprompt

I kommandoprompten skrives nedstående, og der trykkes enter efter hver linie:
cd \windows\inf
del oem*.inf
exit

Du kan også se alle filer som ligger i mappen:
cd \windows\inf
dir

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-06-08 04:16

Gå i registreringsdatabasen og søg efter den der:

Gå i kør/skriv regedit/Rediger/Søg/

finder du den der/så højreklik og slet...

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 16-06-08 08:49

her er lidt forskellige forslag, http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43