/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Musik på hj.siden ?
Fra : EA_HS
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 12-06-08 22:29

Hvordan indsætter jeg musik på en hj.side (wave eller mp3),.. ?
hvordan ser html koden ud, og hvad kræves af hj, siden,.?
skal musikken ligge på nettet, som f.eks. fotos,. ?

roder/forsøger mig lidt med googles små ’googlepages’
inden jeg kaster mig ud i ’noget så vildt’, som en ”rigtig” hj.side

jeg har et program (namo,.. fra ’Komputer for alle’)
der kan jeg kopierer+ indsætte div text/hj.sider og og se dem i html txt,
ved bare ikke hvordan en musik fil ser ud/skal se ud, i HTML..?

for god orden skyld, er det min egen musik,.. (altså ingen ophavsret osv.)

på forh. tak mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-06-08 22:38

Inden du går længere ned af den vej - skal du jo være klar over rettighederne omkring musik på hjemmesider - dvs KODA afgift!
http://www.koda.dk/medlemmer/selvbetjening/aftale-om-brug-af-egne-musikverker-pa-egen-hjemmesider

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-06-08 23:25

peque,..!

tror der er noget du totalt har misforstået,
læs venligst min tekst igen,..

det er underligt så travlt mange KANDU,er har,
næsten hver gang jeg spørger om noget,
får jeg et "hav" af div. formaninger, og "gode råd" om hvad
jeg må, eller rettere IKKE må,..
det er dog utroligt så mange "små politibetjente" der er her på KANDU

kom med med nogle GODE råd i stedet,..
det er faktisk det der er formålet med KANDU,..

JEG,.. og langt de fleste andre, ved udmærket hvad de må
det er pi... irriterende at høre på alt det moral prædiken,..
det er vel ikke nogen børnehave ?

mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-06-08 06:53

Du skal - naturligvis - først og fremmest have lydfilen lagt ind på serveren, hvor du har din hjemmeside. Lav en mappe, der hedder musik af hensyn til overskuelighed.
Derefter skal du have lagt koden ind i head, dvs mellem <head> og </head).
Den kunne hedde <bgsound src="placering af lydfilen" loop="-1">
Denne kode sætter musikken ind som baggrundsmusik.
Hvis du vil lade besøgeren selv vælge, om musikken skal høres skal du sætte en almindelig link ind på siden f.eks. <p><a href="placering af lydfilen">min musik</a></p> Linket skal sættes ind i body altså mellem <body> og </body>
Hvis du bruger egen musik har du naturligvis selv rettighederne, men der findes et hav af musikfiler på nettet, der må publiceres uden tilladelse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-08 07:17

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 15

Citat
det er pi... irriterende at høre på alt det moral prædiken,..
det er vel ikke nogen børnehave ?

Og du er en pisseirriterende egoist.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-06-08 11:58

......................................................................................................................
”Teil”
”Interesser: Det meste om ingenting.
Har kun én profil.
Er ellers et dumt svin ifølge andre kandu-er.
Kommentarer : 12038”
......................................................................................................................

12038 kommentarer,…!!
(stort set alle, er negative, dumme, eller nedladende)
hvis hver kommentar varer 5 min.
12038 x 5 = 60190 min. total
60190 ÷ 60 = 1003 timer = 30 arb. Uger
altså langt over ½ års fultidsarb.

du har altså brugt over ½ år af din fritid,…
på totalt ligegyldige, dumme, intetsigende,
fuldstændig ubrugelige og negative kommentarer,
det siger en del om dig/din personlighed,.. !!

det må da være toppen af dumhed,.. !
at bruge så megen tid på totalt ligegyldige kommentarer,..
tyder på at du må være et enormt trist og ensomt menneske,
der ikke har noget fornuftigt at bruge tiden til.

at der er ret mange, (faktisk enormt mange) der synes du er et dumt svin,
er fuldt forståeligt,

jeg vil sætte stor pris på at du aldrig, ALDRIG blander dig i mine
anliggender,.. da dine kommentarer aldrig har bidraget med noget
godt, brugbart, eller positivt,.. tværtimod,.!!

DIN MEST BRUGTE KOMMENTAR,.. : ”DET VED ENHVER/ALLE DA”
må virke meget, (og unødvendig) nedladende for dem det går ud over,

håber inderligt at du IKKE er indbegrebet af en ægte KANDU,er
kan kun håbe på at du tilhører en uddøende race,

at DU synes JEG er en pisseirriterende egoist,..
er jeg totalt ligeglad med, da DIN mening
er fuldstændig Uinteressant,..
allerhelst så jeg at du fandt en anden ”side” (i bogstaveligt forstand),
og jeg er ret sikker på at en stor andel KANDU,er mener det samme,

aldrig har jeg set du har bidraget med noget ’brugbart, eller positivt’,
du har kun hån, og spot tilovers for andre end dig selv,
alt hvad du kommenterer er noget du ”googler”,..
og helst 3 – 5 gange, så du er sikker på det kun er dig
der ”får ordet”

DU må da siges at være egoist,.. (hvis der er nogen der egoist)

for dig er KANDU et tidsfordriv,.. (desværre for KANDU,erne)
find dog et andet tidsfordriv,.. gerne bingo/banko,.. eller gå ud og
fodre ænderne, (husk brød),.. ligegyldig hvad, bare det er
laaaangt væk fra KANDU,

Så ! ”Teil” hold dig venligst LANGT – LANGT - LANGT væk
fra mig, og mine indlæg,

DIG, og DIN mening, er bare så total ubrugelig, og værdiløs for mig,

DU er synonym med navnet ”KLISTER”
(noget der hænger ved,.. er svært at slippe af med, o. lign.)

hvis du har til hensigt at hjælpe, (for en gang skyld)
så hjælp mig med at finde et ”hjælpe forum” á la KANDU,
UDEN din type,.. HVIS det findes, det vil være en stor befrielse.

ikke mange har bedt om din kommentar, men du er her, der, og alle vegne,
du blander dig i alt, kommenterer alt, ved alt, kan alt,
uanset om du ved noget eller ej,… (hvis du ikke ved det ”googler du det),..
du ”KLISTER”,.. du er næsten umulig at slippe af med
ku’ du da for fanden ikke holde fri,.. bare engang i mellem,,?

i mellemtiden kan du prøve om du kan ”google” hvordan man udskifter
koblingen på en Fiat 127/128, Ritmo/Uno/Tipo m.fl.
UDEN at afmontere gearkassen,
(på 18 min, !!)

at du synes jeg er en pisseirriterende egoist,
skyldes sandsynligvis at du ikke kan besvare spørgsmålet,
eller ”google det,….

har du nogensinde overvejet muligheden at undlade
at kommentere noget du ikke har forstand på,
det er absolut ikke tvunget, at kommentere ALT,..
det er faktisk tilladt at nøjes med de emner man ved noget om.

ps,.. havde det været muligt at "blackliste" dig,.. var det gjort forlængst,..
TEIL,..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-08 13:16

bla bla bla