/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem er Vibeke Catrine?
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 12-06-08 19:39

Jeg forsøger at finde Vibeke Catrines fødsel - eller pigenavn samt hendes forældre.
Hvem kan hjælpe mig? Jeg har fundet hende i FT 1801-1840 og 1850 i København.

København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, Matr. 198, 654, FT-1801, A5021
Navn:    Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:
Frantz Blaaman    30    Gift   Husbonde    Uhrmager
Vibeke Catrine [Blaaman]   34    Gift   hans Kone
Eva Rosine [Blaaman]    3    Ugift   deres Døttre
Anna Marie [Blaaman]   1    Ugift   deres Døttre
Wilhelmine    1    Ugift   Pleyebarn
Anna Friderike    20    Ugift   Tienestepige

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-06-08 21:55

Står der intet i 1850 om hvor hun er født? - så er hun måske gift i samme sogn

Lis

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 12-06-08 23:53

Nej det gør det ikke - men hun er født i København, men hvor????????????

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 14-06-08 11:28

Er der nogen der kender noget til ovenstående Frantz Blaaman, der kan be- eller afkræfe om han var gift med Vibeke Catrine Eltzholtz? (Jeg har en mistanke om at hun er en Eltzholtz, men har ikke kunnet få det bekræftet)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-06-08 16:15

Vibeke Catrine Er gift 2 gang med Frantz Blaaman og har ikke rigtig kunne finde noget endnu

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-06-08 16:20

Og de kirkebøger ang. bryllup er lidt svære og kikke i

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-06-08 16:28

Vibeke Catrine er født i 1767 og stadigvæk hvor?????

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 14-06-08 22:03

Iflg. FT er Vibeke Catrine gift med Frantz Blaaman.
Men er det Vibeke Catrine Eltzholtz, eller en anden Vibeke Catrine?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-06-08 08:40

Kirkebog Købnhavn/Sokkelund/Skt. Nikolaj/1796-1805, opslag 109 side 214 nr 2.

Anne Marie født 10 juni 1800
Fader Frantz Ludvig Blaaman

En hel del er svær at læse.

dr.dem

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 15-06-08 19:49

Hej dr.dem
Tak for oplysningen, men hvem er moderen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-06-08 19:54

Det er svært at læse men det ser ud som der står Vib.... C?t og det er så lige den der er mest ulæselig men vil tro at det er vibeke catrine

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-06-08 20:07

eller også står der Wil.... C.t... og g i ludvig går ned i hendes efternavn så det er også svært at tyde

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 16-06-08 00:46

Den er MEGET svær at tyde, men syntes ikke at hun hedder Eltzholtz til efternavn.

Annuller spørgsmålet
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 18-06-08 23:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål