/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hæklet babykrave/savlesmæk
Fra : HelleBirgitte
Vist : 8369 gange
100 point
Dato : 12-06-08 18:37

Jeg søger en opskrift på en hæklet krave eller savlesmæk til baby - sådan en "halvmåne" formet sag - gerne en rigtig sød til piger. Mere til pynt end gavn

Indenfor de næste 4 uger bliver jeg mormor - vi ved, det er en pige - kan næsten ikke vente

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-08 18:56

Det er sikkert ikke denne model du søger, men den ser da meget sød ud

http://www.123hjemmeside.dk/FamNygaard/68511

ca. midt på siden

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 19:05

Hej ans - jo den er sød - men gerne mere romantisk udgave

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-06-08 21:55

Hej HelleBirgitte.
Prøv og tjek denne side ud. Der er den yndigste hagesmæk www.timiane.dk
Tillykke med din snart nyr tittel Bedste

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 21:58

Hej Pia - kender godt siden - men kan ikke lige finde den hagesmæk du nævner

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-06-08 21:58

Glemte at skrive du skal gå i links derefter i hækleopsk. og så inga hansens hagesmæk.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 22:05

så fandt jeg den - meget sød - men det er en lille krave/savlesmæk jeg gerne vil hækle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-08 22:53

Prøv engang at læse i denne tråd

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=81678

Jeg har desværre aldrig fundet opskriften, så jeg er da glad for at jeg i det mindste kan finde den her på kandu.

Dengang hæklede jeg over 25 af slagsen, og forærede dem til højre og venstre til mine dagplejebørn.

Jeg håber du kan se den for dig, for det er så svært at forklarer

Tillykke med din snarlige nye titel

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-08 15:31

Tak for "tillykkerne" - jeg er mormor i forvejen, vores anden datter har en lille dreng på knap 2 år - så det er jo dejligt, at der også kommer en lille pige

Nordsted jeg er ved at prøve at hækle babykraven, efter din opskrift. Hvor mange omgange hækler du udenpå det lille v ? Jeg har også lidt svært ved at forestille mig, at den kan nå rundt om halsen på en baby. Måler i breden foroven ca 20 cm, uden trense og knap - er det mon rigtigt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-08 15:51

HelleBirgitte..... jeg kan ikke huske det, og hvor er det ærgeligt at jeg ikke kan finde opskriften, for der var så mange søde opskrifter...... men jeg vil tro 7-8 omgange, men jeg er meget i tvivl.

Jo den kan sagtens nå, når der kommer en trense bliver den en anelse længere.

Når den er blevet færdig, må du endelig fortælle hvor mange rækker du har hæklet, for så vil jeg printe siden ud, så jeg har opskriften, til når jeg engang får lov at blive mormor/farmor

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-08 15:56

jamen så hækler jeg videre..........skal nok vende tilbage igen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-08 16:13

Underligt lige som jeg havde sendt sidst, kom jeg i tanke om at jeg måske havde lagt opskriften sammen med mine babysymønstre, og vupti der var den... nu har jeg ikke sammelignet med det jeg tidligere har skrevet, men håber ikke jeg har skrevet alt for meget forkert

http://peecee.dk/upload/view/118815

http://peecee.dk/upload/view/118816

nu har ikke fået prøvet om det kan forstørres, hvis det er umuligt, så skriv mig en mailadr, i pm, så sender jeg den til dig

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-08 17:06

ajj hvor godt - men jeg får ikke lov at sende pm til dig - hvad gør vi så?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-08 17:18

Ups jeg godkender dig lige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-08 18:18

http://peecee.dk/upload/view/118816

Du skal bare klikke på "Vis det originale billede" så kan du læse opskriften

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-08 19:26

Tak for svaret Nordsted1. Nu skal der hækles

Tak ans dit svar hjalp mig med udskrivningen