/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Født 31 marts 1897 i Sct Johan
Fra : 2601
Vist : 642 gange
400 point
Dato : 12-06-08 12:24

jeg har en person der ifølge Københavns Stadsarkiv over døde Københavner var født den 31 marts 1897 i SCT: JOHANNES sogn i København.

Jeg har gennemgået kirkebøgerne for fødte 1896-1899 og 1896-1900 i de pågældende Sogn uden at finde hende. Dato for fødsel er rigtig ifølge et gammel pas udstedt af Københavns Politi i 1946.

Hun boede hele sit liv i ryesgade 73 D og døde 26 juni 1974 på Rigshospitalet hvor jeg har fundet hende.

MEN hvor bliv hun døbt og i hvilken kirke. Jeg har set Fredens Sogn igennem fra 1910 til 1912 for konfirmeret, men her er hun ikke jeg har også set Nazaret Sogn igennem for konfirmeret i samme periode, men der er hun heller ikke.

Hvor kan jeg ellers finde hinde???

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 12-06-08 12:44

Jeg ville søge i 1896 - 1900 Skt Johannes - Sokkelund - København.
Kunne det være Fanny du leder efter, som boede i Ryesgade 67.
For hvis det er hende er det opslag 48 på http://www.arkivalieronline.dk

Mvh Finn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-06-08 13:08

Til Crypton.

Nej hun heder ERMA MARIE BERTA jØRGENSEN OG hendes far heder Niels Jørgensen og er sneker og moderen heder Ane Marie Hansen.

Undskyld at jeg ikke skrev det i første ombæring

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-08 18:09

Hvorfor tror du at hun er døbt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-06-08 19:10

Til valde.

Fordi hun var meget troende og blev kirkelig begravet. Hendes Far og mor blev også kristen begravet af deres datter der var enebarn.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-08 19:40

Okay! Men jeg kender så ikke sogneindelingen der. årstallet ja hun kan jo sagtes være blevet 1 år eller mere , hvis hun selv eller en i den nrmeste famillie var syg,

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-06-08 20:47

Til valde.

Hendes Morfar dør først 2 år senere den 30. januar 1899 og hendes mormor er død 16. october 1887. Men jeg vil da se et år frem.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-08 21:03

Jeg tænkte på. Nogle børn bliver lidt større inden de bliver døbt. vi venter lige til mormor bliver rask - hun skal da med - bliver den næste så syg lige efter, så kan det jo trække ud-

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-06-08 21:30

Prøv at se om der står noget i skifterne efter de afdøde.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-06-08 06:23

Til Valde og LisBJensen.

Det er rigtig at hun er født i Sct. Johannes Sogn. Ryesgade 73 D hørte til der, MEN hun kan jo være døbt i et andet sogn. Jeg tænker på alle den der er født i Hellig Kors sogn for der lå sct Joses Hospital, men de blev døbt rundt om i København, Brønshøj og ligende.

Jeg skal nok tænke på et sogn nord for Ryesgade i 1897. Hvad lå der mund.?
Det var valde der fik mig på den tanke.
Min mor skifte.
Ernas mor gik flere gange ud til Bernsstof slot da hun var veninde med Prins Valdemars hustru ligesom hun hver uge gik ind på Amalinborg for at klippe Kong C9 hund. Man gik meget den gang. I 1949 til 1953 gik min 83 årige farfar rund om søerne hver dag. Det regnene han ikke for noget.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-06-08 11:41

Jeg har nu afsluttet min søgning i Sct. Jakobs sogn også konfirmation, Fredens Sogn, Nazaret alt uden resultat..

Mvh

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 400 point
Dato : 15-06-08 18:05

kirkebog København/Sokkelund/Skt Johannes opslag 170 Nr. 226
Er født i 1891 og ikke i 1897

Ft 1906 Ryesgade ulige nr opslag 331 Ryes gade 73 B Stuen
Fader Niels Jørgensen
Moder Marie
Erna Marie Bertha 1891 31/3

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 15-06-08 21:19

Tak for svaret dr_dem.

Det er mærkelig. Hendes pas siger 31 mar 1897 og i Stadsarkivets begravelsesbog for 1974/75 står der også 31 marts 1897.

Jeg havde ikke tænkt på at se i FT 1906.

Jeg vil sige dig mange tak for hjælpen nu hvor jeg har brugt et år på at se kirkebøger igennem.

med venlig hilsen og endnu en gang tak

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 17:39

Ved du hvad en gang imellem har jeg ikke noget at lave og så kan jeg lige så godt lave slægtforskning det er en fornøgelse

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 17:42

Så er det op til dig om du vil søge efter Niels og Marie

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 17:43

Og det tog mig en ½ time

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-06-08 17:56

Konfirmation skal du 14-16 år op samme sogn måske