/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win ME fryser ved opstart
Fra : bantam
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 06-03-03 10:30

Er der nogle der måske kan give en fornuftig forklaring på hvad det er der sker siden min opstart fryser ??

D.D. måtte jeg tænde 3 gange før det var ok, og imellem hver gang skal der jo køre scandisk, så det tager sin tid at komme på.

Det viser sig ved at når den er startet helt op står pilen fastfrosset midt på skærmen og kan ikke flyttes med musen.

Det sker IKKE hver gang, der kan godt gå dage imellem, men det kunne være rart at høre om hvad det er der udløser det.

Med venlig hilsen
Bantam

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-03 10:34

Det kunne være en god idé at se hvilke programmer som starter op sammen med windows. Start - kør - skriv msconfig- gå ind og kig i fanebladet start og fjern (forsigtig) flueben ved det du mener ikke skal start op.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-03 10:34

Kom med nogle flere detaljer. Skete det efter du havde indstalleret nye drivere? Nye programmer eller spil?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-03-03 10:38

Der er ikke indstalleret nogle nye drivere eller andet, og som jeg jo også skriver er det jo absolut ikke hvergang det sker, men irreterende er det jo NÅR det sker.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-03 10:39

Hvilken mus har du? Har du de nyeste drivere til den?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 10:41

Hej Bantam!

Min Windows PC med Windows 98 gør oså dette en gang imellem og jeg har også været ud for det I Windows ME.

Min erfaring til løsning er opdater og eller geninstallere grafikdrivere og evt. yderligere opdateringer i Windows.

Derefter defragmenterer du minimum den harddisk hvor Windows er installeret (normalt C:), idet Windows efterhånden har uhyggeligt mange filer den kontrollerer og starter hver gang man starter Windows og desuden så husker Windows jo også sidste indstillinger i forskellige vinduer m.m. alt afhængig af opsætning.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-03 10:45

tror osse det er software;til als forklaring så fjern når msconfig starter op;under fanen generalt sættes
til valgfri start og start ellesmenter [x] kryset fjernes,så der slet ikke er nogle programmer der starter op
sammen med me,hjælper der kan du under fanen start finde det der er årsagen til at den fryser.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-03-03 10:50

Hej Bantam
Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt
Men hvis det er en trådløs mus du har,kunne det jo være,at en batteriskift ville hjælpe dig.
Eller måske en opdatering af en ny driver til musen.
Jeg har selv en logitech der skaber sig på den omtalte måde,så skifter jeg batterier,og så køre det bare igen
MVH Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-03 10:52

Hvis du kan huske datoen hvornår problemmet opstod, og du som sagt ikke har indstalleret nye drivere og programmer, kan du osse gå ind under tilbehør >> systemværktøjer >> Systemgendannelse, og så gendanne systemmet til den sidste stabile før denne dato. Du kan altid fortryde og det rør ikke ved de data du har oprettet siden.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 11:00

Hej igen Bantam!

Hvis man benytter du harddisk controller med accelerator a la Fasttrak kan denne være medvirkende til at Windows ikke altid kan følge med.

Jeg havde nogle lignende stop på min PC med Fasstrak100 og jeg satte hastigheden ned - siden har jeg kun oplevet få stop på den PC.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-03-03 11:30

Jeg har ny driver til musen

Jeg har nyeste opdateringer til microsoft og defragmenterer 1 gang månedlig

Har ikke trådløs mus.

Har nu prøvet som als foreslår og fjernet en masse i msconfig, og nu har jeg prøvet at starte op 2 gange uden problemer, så nu vil jeg lige gi det et par dage og se om det var problemet.

Foreløbig tak til alle

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 06-03-03 12:30

Hej Bantam

Du skal også huske at slette unødvendige filer fra din harddisk. Du kan gøre det i tilbehør>diskoprydning og vælge temp. internet filer, unødvendige filer. Du kan også gøre det i søg> " *.tmp " og slet alle. Så må du scan din harddisk for virus, men husk også opdatere antivirus progremmen før du scannere.

mvh
zaga

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-03 14:04

Hej
Hvis du har et tweak program instaleret og du har tweaket din cpu, kan det være et problem for nogle pc'er at klare,hvis så prøv at sætte den tilbage
til normal.Har oplevet det engang,

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 08-03-03 14:02

Tak for svaret als.

Den har ikke "frosset" siden, så jeg håber det er det.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-03-03 17:09

Tak for points og fortsat god weekend!