/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Har virket
Fra : jensviggo
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 12-06-08 11:05

jeg har med stor held haft netværk mellem to pc´er, nu kan jeg kun se den ene som vi kan kalde for a fra b, men ikke omvendt den skriver til mig at der er ikke adgang til netværket?????
mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-06-08 11:48

Det kan være arbejdsgruppen der ikke er den samme mere - eller en ny Firewall eller mange andre ting. HVis det har virket tidligere - så tænk lidt over hvads du har ændret siden det ikke virker mere

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 12-06-08 12:35

Begge PC'er skal have "tændt" for fil og udskriftdeling for at være synlige på nettet.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-08 13:14

Det problem kender jeg fra min bærbare, et eller andet deaktiverer nogle tjenester, du skal højre klikke på Denne computer og klikke på Administrer, der klikker du på det lille + ud for Tjenester og programmer og klikker på Tjenester, marker tjenester i højre felt og rul dem igennem, Windows skiver for hver tjeneste hvad tjenesten gør, læg mærke til dem som har med netværk at gøre og se efter om de er deaktiveret, jeg kan ikke huske nøjagtig hvilke tjenester jeg startede, der var 2 som jeg satte til at starte manuel og nu virker netværket igen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-06-08 17:04

det virker ikke kan det være fordi den ene xp den anden er 98, 98...når jeg højreklikker på denne computer er der ingen administrertilgængelighed enddog ikke i dialogboksen

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 12-06-08 18:14

Windows 98 er fuldstændig ligeglad med administratorrettigheder.
Du skal på win 98 maskiner mindst dele 1 mappe eller bliver den ikke synlig på xp.
Det vil også være en god ide at installere IPX protokollen.
Du skal også være opmærksom på din evt. firewall måske stopper den maskine der forsøger
at få adgang og derfor får du melding at nettet ikke er tilgængeligt.

På xp maskinen skal du sikre dig at du også her deler mindst en mappe, og som på
98 også lade IPX protokollen være den du bruger over internt net.

Mvh Finn.