/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Alu-skydedørsparti
Fra : kj
Vist : 2013 gange
200 point
Dato : 12-06-08 11:05

Jeg skal have et alu-skydedørsparti til min overdækkede terrasse. Gulvet i terrassen er SF sten, som har ligget der i 30 år, har ikke slået sig eller sunket. Jeg skal have en bund(bjælke eller lignende), som skydedørspartiet skal stå på, den skal være ca. 15x15cm, skal kunne tåle vand, må ikke slå sig.
Hvad skal jeg bruge og hvordan.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-06-08 12:18

Hvad med at støbe en bjælke, med et par stænger armering.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-06-08 12:27

Hvad med en alluprofil der så kan seales så den er tæt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-08 12:57

Citat
skal kunne tåle vand, må ikke slå sig
så skal du ikke bruge træ, men en af de allerede foreslåede løsninger, hvor bred og høj er din dør ? Vi laver mange skydedøre, smalle - brede - eller dobbelte, altid med træbund men den skal hæves så den ikke suger fugt fra undergrunden, dimensionen er under 1/3 af hvad du selv foreslår, det vil også kræve nogle høje benløft at komme ud og ind af en dør med en bjælke på 15X15 cm i bunden

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-06-08 13:11

Ved at bruge en bjælke på 15x15cm, kommer jeg niveu med de fliser der ligger uden for terrassen.
Selve skydedørspartiet er 4,20m x 2m, den er 4 delt og bundskinnen er 14,5cm, med faste partier i siderne skal det dække 6m.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-06-08 13:14

til Sunovitch
Hvor finder jeg en alluprofil i den størrelse

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-08 13:22

Jeg er sikker på aluprofiler, er den bedste løsning, sad selv og overvejde det, da Suno kom på banen

http://www.aluplus.dk/produkter

flere muligheder her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=aluprofiler&meta=

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-06-08 14:16

Ja min ven Nordsted har jo svaret sååe Er ved at lave Jordbærgrød og et par cykler og en enkelt plæneklipper så smutter igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-08 14:28

Ej Suno, du laver vel ikke grød af friske jordbær

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 12-06-08 15:33

Tak for svaret Nordsted1.
Men Sunovicth skulle jo egentlig også have point, hvordan gør man det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-08 16:25

Selv tak, og ja du har ret, jeg stikker lige nogle point til Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-06-08 09:17

Ja jeg syns os jeg ska ha noget bare et kys eller sån'

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-06-08 10:11

Sunowich, de der kys må du se om du kan få fra norsted1