/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
For - imod CrystalClear skærm
Fra : Eyvind
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 12-06-08 10:48

Jeg er ved at zoome ind til en ny bærbar.
Der er mange valg, og et af dem er, om det skal være en alm. skærm
eller en af de nye blanke crystalcClear.
Så lidt for og imod kunne være rart.
Det er en Zepto jeg zoomer ind på.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-08 10:51

Jeg personlig synes ikke om de blanke skærme, en anelse lys og det er svært, at læse skærmen, de virker som et spejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-08 10:57

Det er jo det jeg frygter peet49

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-06-08 11:00

Jeg har skiftet mine værkstedsskærme ud til matte, de er meget mere behagelig til det daglige brug.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-06-08 13:31

Begge mine børn har "glasskærme" og er meget glade for det. Det er en Dell og en MacBook Pro, det drejer sig om, og de siger, at der ikke er problemer med genskin, men de er godt nok også "hulemennesker" . Deres udtalelser bevirker dog, at jeg sikkert selv køber sådan en næste gang. Billedet står fantastisk flot på sådan en skærm!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-08 13:37

Javel - så står den 1-1 .............jeg må nok hen et sted og afprøve skærmsynet.

Hjemme er det ikke noget problem, for her bruger jeg min 19" flade skærm på den gamle Compaq, og det kan den nye også, men den skal måske med ud at rejse, og så er det rat at kunne se noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-08 17:00

Som peet49 siger, de virker som et spejl, og spejle er ikke hvad de har været

Ok, når man kigger foto's er det da meget godt, men ellers ikke.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-08 12:03

Tak for svaret peet49.
Jeg har lige været på rundtur, bl.a. hos Zepto og set på skærme.
Er der bare lidt lys, så ser jeg mere et spejlbillede af mig selv, end selve programmet............
Så det bliver ikke nogen krystalklar skærm til mig.
Desværre er der ikke så mange af de andre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-06-08 12:16

Selv tak - det er en dille nu, at der skal være blanke paneler, det samme som farve, der er i øjeblikken sort(helst pianosort)