/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC starter ikke- lampe blinker
Fra : Markmuss
Vist : 1465 gange
100 point
Dato : 11-06-08 21:31

Hej hjælpende venner

Når min PC har været slukket et par dage via netledning(den er ikke standby) og jeg forsøger at tænde PCén så blinker/klikker den grønne netindikator som normalt lyser grønt på bagsiden. Når jeg så forsøger at tænde computeren på den normale frontknap sker der intet. Jeg lader så netstikket være i PC én nogle dage alt imens den stadig klikker/blinker. Efter nogle dage kan jeg pludselig tænde PC´en på normal vis. HVIS jeg lader PC én stå standby er der aldrig problemer og den starter op normalt.

Jeg har en HP 3000+
?? stort mysterium

Venligst

Jan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-08 22:15

Den grønne lampe på bagsiden er vel bare netkortets port, den har i hvertfald ikke noget direkte med opstart at gøre.
Har du prøvet et hurtigt tryk på startknappen på forsiden, og et langt tryk, evnt, et hårdt tryk.
Prøv også at tage internet-stikket fra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-06-08 17:11

Lukker du computeren normalt ned?

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 12-06-08 17:54

Hej begge,

Det er ikke det lys fra netværksporten. Det er den lille lampe der lyser når der er tilsluttet 230 W.

Kan det litium batteri der sidder på Motherbordet have noget med det at gøre efter opstart efter nogle dag viste klokken helt forkert og det skulle stilles manuelt. Jeg lukker altid computeren rigtigt ned.

Hilsen

Jan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-08 18:14

Så vidt jeg kan se så er der ikke noget der hedder HP 3000+
Er det en maskine fra forrige århundrede ?
Det må jo være en bærbar ?
Hvis strømadapteren blinker, så er det vel fordi batteriet ikke har ordentlig forbindelser inde i maskinen. Du kan stille maskinen på højkant så batteriets vægt laver bedre kontakt.
Spraye kontakterne med wd40 eller pronto, eller kontaktrens.
Eller tage batteriet helt ud.

"Kan det litium batteri der sidder på Motherbordet have noget med det at gøre efter opstart efter nogle dag viste klokken helt forkert og det skulle stilles manuelt."
Det kan udemærket være det lille knapbatteri der driller og er opbrugt, hvis maskinen har nogle år på bagen. Men at det skulle hindre maskinen i opstart, har jeg ikke hørt om, men måske andre har ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 15-06-08 22:57

Ok jeg prøver dette når problemet opstår igen.Til juli får jeg ny PC så problemet løser sig der