/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hjælp mig med det her please
Fra : sarah83
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 11-06-08 21:18

hej jeg vil have hjælp til min englesk opgave. jeg har mundtlig englesk, så jeg har skrive lidt på dansk, og jeg har oversatte den til englesk, og jeg vil meget gerne at I kan hjælpe mig med det. Det er om Shikira. Jeg skrive den på dansk først, og så skrive jeg den på engelsk bagefter.

Jeg kan goodt lide hendes musik, fordi jeg synes at hun er god til det.
Hun kan også godt synge på forskellige sprog. Det er spansk, engelsk, portuglsisk, arabisk, fransk og så sågar tysk. og nu vil hun begynder med at lære dansk. så vil hun gerne gøre et forsøg en dag. hendes baggrund. Hun er født i colombia, som datter af en mor af spansk og italiensk afstamning og en libanesisk far. Det er faktisk hendes fars skyld hun begyndte at skrive sange. Og hun begyndte at skrive ret tidligt. Hun startede med at skrive små notater til sin far, og lidt senere skrev hun sit første digt som 4 årig.

ENGLESK:

I like her music, because i think that she is good at it. She can also sing well in pifferent languages. It is spanish, english, portuguese, arabic and french as even german. And now she will begin to learn Danish. so she will like to try one day.
Her background. She was born in colombia, as the doughter of a mother of spanish and Italian descent and a lebanese father. It is actually her father´s sake she began to write songs. And she began to write fairly early. She started to write litlle notes to his father, and later she wrote her first poem as a 4 year old.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-06-08 21:30

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du spørger om... Men jeg synes, at emnet "Shakira" er en god idé. Specielt med fokus på hendes baggrund og øvrige kundskaber.
Men mit helt klare råd er, at når du har skrevet, hvad du vil på dansk, så tænker du grundigt over, hvad du har skrevet (ikke hvordan du har skrevet) og så krøller du det danske sammen og starter forfra på engelsk.

Dine engelske formuleringer vil blive meget bedre (eller i hvert fald mere ægte), hvis det ikke blot er en oversættelse fra din danske version. Det er en hel anden disciplin at oversætte fra et sprog til et andet, end at skulle formulere sig direkte på det andet sprog.

I øvrigt... Hvis hun lærer dansk og evt. kommer til danmark, så send lige hendes adresse...

Held og lykke.

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 12-06-08 10:30

jeg har mundtlig prøve, og jeg skal snakke om skakira.

hvis I kan læse den og ret den, så er det hel findt

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 12-06-08 11:18

jeg skal ved om den er rigtig nu , fordi jeg her bruge for den nu

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 12-06-08 23:39

hej
kan I hjælp mig med det eller ved?
jeg skal ved det nu, fordi jeg skal til prøver på mandag

kom nu hjælp mig nu
jeg skal have hjælp nu

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 12-06-08 23:42

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 13-06-08 01:18

sarah83: Skal det forståes sådan, at det, du skrev i dit spørgsmål er din stil?

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 13-06-08 09:36

det er ikke en stil, men det er bare nogle jeg skal snakke om det på min mundtlig prøve.

Det er mig der har skrive den til min mundtlige prøve
og I skal bare ret den.
tak........