/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
mbf , plader
Fra : peter1215
Vist : 3065 gange
100 point
Dato : 11-06-08 18:36

MBF plader. Skal de grundes før de males ??
Skal de grundes hvis man sætter glasvæv op ??
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 18:43

Alt bør grundes inden det males.
Det kan være at MDF plader skal have en primer inden påsætning af væv.
Evt. er en forlimning nok.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-06-08 20:08

peter1215

det er bedst at slibe lidt i MDF (Medium Densiti Fiberboard) inden den males, eller grundes, tapetseres.

Husk altid at forbore og undersænke inden du skruer i MDF plader, derimod er det ikke nødvendigt hvis du bruger stifter.

mvh
Per

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-06-08 20:18

Efter jeg havde konsulteret min fætter der er maler, satte jeg glasvæv op direkte på MDF plader for et par år siden og det sidder godt. Lad være med at spare på limen, men kom et pænt lag på.

Du skal dog inden binde samlingerne med selvklæbende net og spartle det.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-06-08 20:40
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-06-08 08:00

slibes primes males eller limes

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 03-07-08 23:26

brug montaflex skruer så skal du ikke undesænke

vis jeg var dig ville jeg lime alle samlinger

sprøjt pladerne med forankringsgrunder

så glasvæv

så maler du

mvh
Ymot