/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Tips til: Filt på gipsloft ?
Fra : PeterPeter
Vist : 1951 gange
100 point
Dato : 11-06-08 15:07

Hej Alle
Har nu lagt mit gipsloft (50 m2) i mit køkken.
Jeg har spartlet og slebet.

Nu - skal jeg have lagt/sat filt på !!

MEN - Er der ikke nogle smarte fif, til hvordan jeg gør ??

Jeg mener, jeg ville:
1. Købe en spand klister
2. Klister på loft og derefter filt på.
3. Dette foretages løbende pr. bane !

MEN - Vil jeg ikke få alt det klisterlo... i hovedet !!
...og man kan da ikke male klister på filtet, inden man sætter det op !!!

Hmm... Håber ikke I tolker dette som et "dumt" spørgsmål, men jeg har bare aldrig lagt filt på et loft før !! - og måske kender I eksperter et par fif

På forhånd tak for hjælpen....

/Peter

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-06-08 15:18

For at sikre dig at gipspladerne suger alt limen, er det vigtigt at starte at starte med at komme en forsegler på. (bygge markedet kan hjælpe dig med typen), er dog ikke 100% nødvendig at bruge, men man risikerer at gipspladen suger alt limen, derved bliver bindevirkningen dårligere.

Hvis du bruger en ordenltig vævsklæber og følger brugsanvisningen, får du hverken filt eller vævsklæber i hovedt.

Husk, man siger kan mand og kone tappeserer sammen, uden at slå hinanden ihjel, så er man skabt for hianden - så få konen til at hjælpe, bare for at teste parforholdet

http://www.thulinsite.dk/house.htm

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-06-08 15:22
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 11-06-08 15:50

OK - Tak.
Jeg regner egentlig med "bare" at købe gipsgrunder og nogle spande færdigblandet vævklæber i Silvan.
Tak for dit svar.
/Peter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-06-08 22:37

Du skal smører dispencer på først Derefter smører du et pænt lag lim på i et par baners bredde så der hele tiden er en banes bredde der lige" sætter sig " så laver du et lille overlæg på banerne og skærer igennem med en skarp knækbladskniv og fjerner efterfølgende de to strimler der så er skåret og så passer det 100% sammen i samlingerne Du bruger så vævfylder medens limen er våd endnu(det kaldes vådt i vådt ) derved sparer du en del fylder og det er meget lættere at have med at gøre
Obs man lægger ikke et gipsloft ,men sætter det op eller skruer det op