/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista lukker internet ned
Fra : Sillepigen
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 11-06-08 11:10

Hejsa!

Jeg er så heldig at have fået det omdiskuterede Vista på min nye computer. Hver dag får det mig til at savne XP og bruge min gamle computer, der med lethed kunne overdøve en lastbil.
Eksempel: Jeg sad med 4 internetvinduer åbne, var ved at skrive en lang e-mail, og ham jeg besvarede havde medsendt et helt uskyldigt link, som han bad mig undersøge. Det gjorde jeg. Vista fandt fejl og lukkede alle internetvinduer ned. Inkl. mail.
Det sker hver dag på helt almindelige sider som rejseplanen.dk, sterling.dk, cnn.co.uk osv.
Hvad går der galt? Kan jeg ændre i nogle indstiller eller må jeg leve med det.. indtil der kommer en bedre version af Vista? Kan man installere XP i stedet uden der går endnu mere rod i det?
Jeg havde hørt dårlige ting om Vista, men jeg må indrømme at det er lang værre end jeg havde forventet. Gode effekter! Men kører dårligt.

Kærlig hilsen,
Kathrine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-06-08 11:27

Få installeret service pack 1 til vista
http://msdn.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb898842.aspx
find lige ud af om du har 64bit vista eller 32bit.... Ellers kan du finde en download link øverst på siden

....

Du kunne evt. også prøve en anden browser istedet for internet explorer....
Firefox er et rigtigt godt alternativ
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

/CaiNe

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-06-08 14:47

prøve at update din windows

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-08 04:22

Iexplore.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden

Dette tip har egentlig ikke så meget med sikkerhed at gøre, men da vi igen og igen har spørgsmålet i vort Forum, om hvorfor og hvad der kan gøres når Explorer lukker en bestemt side ned, ja så må det være på tide at fortælle, hvad du kan gøre.

Hvis det sker på en bestemt internetside hver gang, ja så ligger årsagen i et fejlbehæftet modul i Internet Explorer. I 8 ud af 10 tilfælde hedder djævlen QUICKfind, som er en BHO der ikke er leveret Microsoft.

Programmet gør, at du hurtigere kan finde links, genveje og lignende på din computer, men det er et unødvendigt program, især når det er årsag til ovennævnte fejl. Programmet kan være installeret på din computer i forbindelse med installation af andre programmer.

Sådan deaktiverer du QUICKfind:

1. Åbn Internet Explorer og gå ind på en hjemmeside. Det er helt ligegyldigt hvilken.

2. Klik på "Funktioner" (lige over værktøjslinjen) og vælg "Administrer tilføjelsesprogrammer"

3. Du ser nu en liste over aktiverede tilføjelsesprogrammer. Sørg for at der ud for Vis står "Tilføjelsesprogrammer, der er indlæst i Internet Explorer i øjeblikket"

4. Marker programmet QUICKfind i listen, så det bliver blåt og vælg så "Deaktiver"

5. Tryk OK. Du får så en besked der siger "Du har valgt at deaktivere dette tilføjelsesprogram. Du skal muligvis genstarte Internet Explorer før ændringerne kan træde i kraft." Du siger OK og genstarter computeren

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-06-08 04:28

Tøm også din cache i IE....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-06-08 04:36
Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 27-07-08 00:41

Du fortjener mindst dobbeltpoint for den besvarelse. Håber andre får glæde af den. Nu kører det dæleme bare. Tak!! Du har gjort mit liv nemmere ;)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-07-08 00:48

Selv tak, du er helt sikkert det værd...