/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 processlinier?
Fra : Sygate
Vist : 523 gange
300 point
Dato : 11-06-08 09:15

Hejsa !

Jeg har brug for at have en ekstra processlinie ude i højre side og samtidigt beholde den nede i bunden.
Det er fordi jeg har brug for at have 20-30 vinduer åben ad gange på mit arbejde. Det ville lette overblikket. Men hvis de alle ligger nede i bunden som de gør nu, er det lidt besværligt at skulle trykke dem op, som man konstant bruger.

Kan man det, eller er der en smartere løsning hvis man ikke kan?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-06-08 09:59

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis du højre klikker på proceslinien et frit sted og fjerner fluebenet i lås proceslinien så kan du trække den højere og stadig have den i bunden.

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 310 point
Dato : 11-06-08 10:09

Hej

Ved at højreklikke på din nuværendeprocesslinie kan du vælge at klikke "lås processlinien"/"Lock the taskbar" på den måde kan du flytte den hvorhen på skærmen du vil...

Du kan samtidig højreklikke på processlinien --> vælge "Toolbars" øverst også evt. tage desktop/skrivebord... Så vil du have en extra process linie med alle de filer du har på skrivebordet.

Når du har dette setup, kan du jo ligee så godt fjerne alle dine ikoner på skrivebordet så du kan nyde din fede baggrund evt denne: http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=660

Du fjerner dine ikoner på skrivebordet ved at højreklikke på skrivebordet-->View/vis(øverst)-->Flueben ved "show deskop icons"/"vis ikoner på skrivebordet"

håber dette kan bruges
/CaiNe

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-06-08 11:24

Øv man kan altså ikke have 2 process linier?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-06-08 11:43

Ikke adskilt hver for sig nej.
men som sagt du kan lave den højere så der kan ligge flere programmer åbne før den klasker dem sammen i grupper eller laver dem så små så man dårligt kan se dem, du også vælge den bare skal lave en ny så du kan scroll'e igennem flere linier, men proceslinien ikke bliver større end den ene linie den normalt er

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-06-08 11:44

men hvis der er nogle du ofte bruger kan du bruge alt+ta for at skifte mellem dem, den ligger programmerne i rækkefølge efter hvornår de sidst har været aktive

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 13:20

Jeg bruger 2 skærmsystem med et stort skrive bord og kan have 2 programmer synlige.
Hvis du så gør som de andre skriver med at hæve processlinien til dobbelt højde, så bliver det måske nemmere at arbejde med. Hurtigstart programmerne kan fjernes og alt skrammel nede ved uret kan også smides ud.
Det kan også lade sig gøre at køre med flere end 2 skærme.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-06-08 13:44

Ja men man kan ikke have proceslinien på begge skærmen, desværre

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 14-06-08 02:15

Tak for hjælpen allesammen..