/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sædebetræk til Swift 08
Fra : lyhne1
Vist : 3082 gange
100 point
Dato : 11-06-08 06:25

Hejsa.

Er der mon nogen herinde der har nogen erfaringer med sædebetræk til biler? gode som dårlige...
Jeg skal nemlig bruge et sæt til min nye Swift, men synes det er svært at finde.. enten er de rigtig grimme, ellers er de ikke brugbare til sæder med airbags i siderne...
Er der nogen der har erfaringer med nogen?
har set lidt på Ebay, men det er godt nok tit dårlige billeder, så det er svært at se..

Lyhne1

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-06-08 07:55

Køb dine betræk hos forhandleren. De bliver skræddersyet til bilen og der er taget hensyn til diverse airbag i forsæderne. Det gælder i hverfald for Peugeot, men gælder også for andre mærker.
Køber du billigt standard betræk i supermarkedet er der ikke taget hensyn til airbags og de passer ikke altid lige godt.
Så kort og godt, køb originalt betræk. Det er jo kun småpenge i forhold til hvad bilen koster.

hawaii7

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-06-08 08:16

Jeg kan ikke forstå at du vil bruge sædeovertræk, for det er vel overtræk du mener?
Hvis du monterer overtræk, vil der kommer sand og snavs under, og det vil slide på bilens originalbetræk mere end hvis du ingenting har. Vent med at montere overtræk på før end du har slidt hul i det originale eller det er blevet for grimt. Bilens originale sædebetræk i dag er meget mere slidstærkt end de som sad i biler for 30 år siden.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-06-08 08:16

Og så undskyld, det var ikke det du spurgte om. Men kun et godt råd.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-06-08 17:24

mange tak for kommentarerne..
jeg uddyber lidt. Jeg har hentet tilbud fra en Suzuki forhandler, på 2400,- for skræddersyede betræk.. Og det er alt alt for meget...
Det jeg skal bruge er sådan set bare for at beskytte sæderne, da jeg bruger dem i arbejdsøjemed. I den forbindelse skal jeg forholdsvis ofte have papkasser på bagsæderne.. Jeg har set man kan få nogle deciderede sædebeskyttere, men de er simpelthen for grimme

Tak for rådet, jeg er lidt i tvivl om det med holdbarheden på lige nøjagtig min Suzuki Swift.. det føles meget meget tyndt, det stof sædet er betrukket med...

Kommentar
Fra : kongvox

Dato : 18-06-08 19:25

Hej
Suzuki har lavet sædeovertræk (mekanikerovertræk), Med suzuki logo på..

Kan købes ved alle suzukiforhandlere. Bare bed dem onm at kigge på deres ADP , der er det vist under ekstraudstyr.

Er selv ved Suzuki

Håber du kan bruge det tl noget.

Kongvox