/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Favoritter
Fra : bjarnebr
Vist : 456 gange
300 point
Dato : 10-06-08 23:14

Jeg har gemt en masse favoritter,der er samlet i forskellige mapper, hvordan laver man et password på en af disse mapper, så andre ikke kan se hvad der ligger i den pågældende mappe, med andre ord er det jeg ønsker, er er at man kun kan se hvilke link der ligger i mappen hvis man har kodeordet, og at indholdet af mappen ellers er skjult.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-08 23:21

Gå ind i stifinder og find mappen, højreklik på den og vælg egenskaber.

Jeg tror ikke du kan få adgangskode på mappen,men du kan skjule den.

Men jeg kan tage fejl og så må du vente på at andre kommer til.

Men hvis det er fordi andre ikke må se dine foretrukne, så giv dem deres egen adgang, så ser de ikke dine foretrukne.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-06-08 23:40

http://www.axantum.com/
hvis du gemmer adr i mappe på skrivebord, kan du bruge dette,
måske også på anden måde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-08 02:34

Nej du kan (vistnok) ikke sætte kode på den mappe, hvis ikke andre må have adgang, hvorfor så ikke oprette et kode ord til din konto i Windows, når du så forlader computeren et ærinde, så kan du låse skærmen ved at trykke på Windows tasten + L, så er der fri adgang så længe du selv sidder ved computeren, og kun adgang med kode når du forlader den

Kommentar
Fra : Tillit

Dato : 11-06-08 16:03

Du kan under sikkerhed i egenskaber indstille din mappe til adgang kun for dig. Det kræver at du har din egen adgangskode til PC.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-06-08 04:53
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-06-08 10:09

Hej axelbjarne
Det ser ud til at det er lige det jeg søger, men jeg har 2 gange prøvet at installere programmet og hver gang får jeg en fejlmeddelelse om at programmet ikke er installeret korrekt, og at det ikke vil fungere hvis jeg prøver at bruge det.
Jeg glemte at sige at jeg er så uheldig at jeg har fået en bærbar med Wista installeret (sikke noget lort).
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-08 11:34

det ser ud til at du ikke har afprøvet mit forslag
der er ellers et fri program, der kan downloades

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-06-08 15:40

Hej ferik
Dit link henviser til en side med forskellige programmer, og da jeg ikke kan engelsk var det for tidskrævende at afprøve dem alle.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 16:41

Bjarnebr prøv at se her: http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.axantum.com%2F&hl=da&ie=UTF8&sl=en&tl=da ret smart for os som ikke er så engelsk kyndige, det er ferik´s side som er blevet oversat, tjenesten finder du her: http://translate.google.dk/translate_t?sl=en&tl=da og forleden skrev jeg et tip: http://www.kandu.dk/tip18120.aspx
Hvad har du i mod forslaget om kode på din konto på computeren og låse skærmen ?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 05:18

Bare højreklik på en mappe i Windows Stifinder, og vælg Egenskaber/Deling/Sæt X i - Gør mappen privat.

Vælg din adgangskode - mappen er beskyttet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 05:21

Med andre ord, glem alt om programmer - ret simpelt...

Jeg lærer også noget hele tiden....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-06-08 09:42

Hej alle sammen
Nu prøver jeg lige de link jeg fik fra o.v.n. da jeg har en bærbar fra forsvaret, der en gang om året skal kontrolleres om den indeholder ulovlig software.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 10:26

Jeg har ikke afprøvet programmet fra Ferik´s link, men det ser ud som en mulighed du bør afprøve, det med at gøre mappen privat virker ikke hvis andre har adgang til din Windows konto, har du en bruger konto med kode som kun du kender og dem som kontrollerer computeren ser efter fra administrator konto, så kan du godt gøre favorit mappen privat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-06-08 10:48

http://www.axantum.com/
download Axcrypt
Download AxCrypt 1.6.4.4
brug evt Google translator til oversættelse

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-06-08 11:04

Jeg har lige prøvet at installere AxCrypt 1.6.4.4 men det virker ikke på mapper i favoritter og jeg har også prøvet axelbjarnes forslag, men jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan gøre en mappe privat, derimod er der en mulighed for at dele den med andre, og til o.v.n. jeg har administratorrettigheder til min komputer, men jeg vil gerne gøre så man kun kan se indholdet i en bestemt undermappe i favoritterne hvis man kender adgangskoden, d.v.s. at man ikke kan se hvilke link den indeholder udeb adgangskoden.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-06-08 11:09

det virker hos mig Win XP Pro

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 11:18

Jeg forstår godt hvad du mener, hvad med at kopiere denne hemmelige mappe til en usb hukommelse stik for eksempel, og så den ene gang om året, slet mappen på computeren og når du er hjemme igen, så flyt den tilbage, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med programmerne, jeg kender dem ikke, det med at gøre mappen privat virker ikke hos dig hvis ikke du har en kode på din brugerkonto, så er alt i denne konto beskyttet af adgangkoden, og tilgængelig for alle som kan din kode eller er brugere på computeren når du har logget ind på kontoen

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 300 point
Dato : 15-06-08 11:21
Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-06-08 11:54

Tak for svaret ferik.
Det var den forklaring jeg manglede, man kan kun krybtere adgangen til et link, ikke gøre linket usynligt, og det var det jeg søgte, men i øjeblikket har jeg visse link liggende på en særlig usbnøgle, og det ville jeg gerne vil slippe for da det er for besværligt. men det lader til at det er den eneste løsning, da min komputer er sat op så jeg er den eneste bruger, hvor der ind i melllem er andre der får lov til at bruge den.
Tak til alle der har forsøgt at løse dette LUKSUSproblem.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-06-08 12:23

OK