/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film ala Mr. Bean søges
Fra : Klojs
Vist : 519 gange
200 point
Dato : 10-06-08 22:48

For rigtig mange år siden - nok 20-25 år - så jeg The two Ronnies (By the sea) på tv. Den har jeg nu fået på dvd. Jeg kan ikke huske om det var i samme forbindelse at jeg så den komedie jeg leder efter, men jeg havde i hvert fald begge komedier optaget på samme VHS bånd fra tv.

Den jeg søger varede måske 1 time og der var vist heller ikke ret meget snak i. Meget ala Mr. Bean afsnittene. Jeg er ikke sikker på at det var The two Ronnies der spillede med i den eller om den var engelsk. Men humoren er engelsk, og der blev lavet en masse sjov og gags. Der var en handling, så det var ikke standup comedy.

Jeg kan huske at nogle af scenerne foregik på en restaurant - evt. på et hotel. Der blev spillet et stykke velkendt klassisk musik til en scene hvor folk jagter hinanden og den ene scene foregår i speed (modsat af slowmotion). En af skuespillerne kravler bl.a ind under et rullebord og gemmer sig, og bordet farer ind i en elevator. En anden lander i farten oveni buffeten i restauranten. Jeg ser en tjener for mig med den hvide klud over armen og sort butterfly på. Der er sikekrt flere scener end lige i en restaurant, men kan ikke se dem for mig.

Ikke så meget at gå efter, men er virkelig meget interesseret i nogle flere oplysninger så jeg evt. selv kan søge videre. Er der en af jer der finder præcis den film på dvd eller vhs, vil jeg blive afsindig glad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-08 23:44

Er det en serie med John Cleese hvor han ejer ethotel med sin kone? Og hvor tjeneren er spansk og hedder Manuèl? Så er det halløj på badehotellet

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-06-08 15:44

Nej det er ikke Halløj på badehotellet. Mener faktisk at skuespillerne er forholdsvis ukendte - i hvert fald for mig dengang

Husker bestemt heller ikke Benny Hill i filmen.

Jeg tror jeg kan huske at det er champagnegaloppen der spiller i den speedede scene