/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
(U)kendt auktionshus eller???
Fra : Gæst2008
Vist : 728 gange
20 point
Dato : 10-06-08 19:18

Hej alle, jeg ved ikke lige om dette er det rigtige forum til dette spørgsmål, men ellers så vær lige sød at sige til - er ny herinde og kan ikke rigtig finde rundt endnu ;)

Jeg fik en mail den anden dag hvori der var følgende link; www.fastbid.dk - det er til et auktionshus, hvor man tilsyneladende byder pr. sms for 15 kroner..... Men er der nogen herinde der var været forbi sitet? Vil gerne hører om folks erfaringer med sitet da jeg har fundet en ting som jeg påtænker at byde på, men idet jeg ikke kender firmaet ville jeg hører om nogle herinde gjorde??

Hilsen Gæst2008

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 10-06-08 19:46

Fik en mail.. Af hvem?

Ville ikke byde derinde, hvis du har fundet sitet gemmen en spammail..

Kommentar
Fra : Gæst2008

Dato : 10-06-08 19:52

Det var skam ikke en spam mail - men en rundsending fra en af vennerne - han siger så han havde fået den af en af hans kollegaer.. så ...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-08 20:19

Det var godt nok smart, hold da op hvor de tjener penge. pt er der en nokia E65 hvor der er budt kr. 20.99 da hvert sms bud forhøjer prisen med 1 ører, betyder det, at der har været 2099 sms'er á 15 kr.
dvs. de får godt 30.000 kr. for den telefon

Jeg ville holde mig langt væk fra de auktioner. Mon det er en hel lovlig form for auktion

Kommentar
Fra : Gæst2008

Dato : 10-06-08 20:32

Jeg skal ikke kunne sige det... det var derfor jeg lige ville hører fra andre :) Men igen, kan virksomheden vel også sidde og forhøje priserne så flere sender sms'er

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-08 20:44

Ja det er "fastbid", der tjener kassen på køberne/byderne.

Husk også at hver gang du byder, så koster det 15 kr. i sms-takst ...så hvor billig er det så varen bliver

Der er en "tråd" om det her

http://debat.forum.dk/default.aspx?g=posts&t=1860

Om det er lovligt eller ej, det ved jeg ikke, men jg ville holde mig langt væk.

Firmaet er registreret i Finland

"Registrant
Handle: MO3493-DK
Name: Mpoli Oy
Address: pl 1397
Postalcode: 00131
City: helsinki
Country: Finland
Phone: +358 503569051"

Kommentar
Fra : Gæst2008

Dato : 10-06-08 20:50

Oki - ja der bliver der jo stillet spørgsmålet ved det..

Godkendelse af svar
Fra : Gæst2008

Dato : 12-06-08 13:51

Tak for svaret bentjuul. Skulle jo lukke spørgsmålet før eller siden så en kunne få point og synes egentlig dit perspektiv var godt - tak for det

Gæst 2008