/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
el guitar ledningerne
Fra : thoustrup
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 10-06-08 16:40

Jeg søger oplysninger om, hvordan ledningerne skal sætte, inden i min el-guitar, jeg har åbnet dækslet og fandt udover en masser ledninger på kryds og tværs, også 3 ledninger, der bare hang, uden nogen forbindelse. Jeg kunne godt tænke mig at finde et sted, hvor man kan se hvorledes ledningerne skal være.
Min søn spillede på guitaren, og fik et ordentligt stød, ligesom Paul McCartney gjorde i Stockholm i 60’erne, min søn måtte have en kold klud og forbinding på derefter, så nu er det vist på tide at farmand kiggede på spaden.
Guitarens navn er Dacer Sumer

Kommentar
Fra : Tacco

Dato : 10-06-08 17:13

http://www.aage.dk/forum/forum_topics.asp?fid=2
http://www.guitaren.dk/threads.asp?forum=guitar%20forum

Spiller selv guitar (dog kun akustisk) og kan derfor anbefale siderne.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 17:15
Kommentar
Fra : Tacco

Dato : 10-06-08 17:15

Flest og hurtigste svar får du, hvis du stiller spørgsmålet hos aage (første link).
Bemærk at det begge steder er nødvendigt først at oprette sig som bruger.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 17:18

Hvis din søn fik stød, er det vist ikke din guitar der er problemet men forstærkeren....

vh Ben

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 10-06-08 22:10

Hej Benjmin. (og andre interesserede),

Der er ikke nødvendigvis noget galt med forstærkeren. HVIS den har rør KAN glødespændingen komme direkte fra nettet. Hvis man sa vender stikket "omvendt" i kontakten er der pludselig fase hvor der skulle have været nul = stel. Hvis så guitaren ikke er ritig fobundet = AV!
Dette kan kun ske med gamle forstærkerkonstruktioner og nyere hvis de ikke er enten D eller CE mærkede.
Jeg kan desværre ikke være behjælpelig med det oprindelige problem.

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 19-07-08 18:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål