/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ang lys på mc
Fra : sweetblue2839
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 10-06-08 16:27

hejsa.

jeg har en honda 400 four. og siden jeg købte den har baglys pæren gået i stykker igen og igen.

jeg har så hørt at man på, ledningen til baglyset kan sætte en komponent/elektronik på, så den hele tiden holder de 12w, så den ikke i tide og utide sprænger.

håber i kan hjælpe mig til hvad og hvor jeg kan købe sådan en.

svar gerne med links..

vh / brian

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-06-08 16:41

Du skal have en modstand.Jeg mener du kan købe dem i bilrekvisit forretninger.Men det er nokbilligere og købe i elektronik foretninger.
alimak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-08 17:04

Der må værre en årsag til at pæren springer hele tiden.
Er spænding meget over 12 v?
Find årsagen istedet for at lave diverse ting. Når andre med samme motorcykel ikke har problemer, har du et problem med din cykel.
Er det laderelæet?
Få tjekket disse ting evt. hos Ketner som er specialister.

hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : Scrub

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-08 17:47

Køb en modstand ..
Det skyldes at der sender FOR meget strøm ned til dit baglys.
Det kan kun styres, ved at indstille en modstand som nedsætter strømmen ..

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 11-06-08 00:57

tak for svarene ..

kan i vise mig hvordan sådan en ser ud ???

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 16-06-08 00:46

Tak for svaret Scrub.