/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
net logger af ..
Fra : Bewiched
Vist : 412 gange
500 point
Dato : 10-06-08 15:01

Jeg har netop fået tilsendt et netgear modem - men kan ikke få det til at køre ordentligt ..
Det smider konstant min stationære pc af - jeg har en bærbar tilkoblet og det kører upåklagelig ..
Med den gamle router var der ingen problemer med denne pc - forstår det ikke ..

Har et par gange talt med TDC's udvidet support og først skulle jeg slette alt, der havde med antivirus (trojans og spyware) at gøre, så jeg kun havde min firewall og et antivirusprogram - det har intet hjulpet ..

Så fik jeg i dag, at vide, at jeg skal opdatere mit netværkskort - men det rækker mit lille hovede ikke helt til ..

Mit netværkskort er:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Driverver.:
Dato for driver:

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-06-08 15:20

Hvad er DHCP lease??
- jeg har kørt en scan med AIDA og der står:
DHCP Lease Opnået 10-06-2008 14:37:37
DHCP Lease Udløbet 10-06-2008 15:37:37

Sidst jeg blev koblet af nettet var ca 14:37?????

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-06-08 15:37

nøjagtig på minuttet 15:37 blev jeg så smidt af igen - genstarter min pc og nu har jeg så en time mere at køre på ..

Glemte i indlæg 1 at skrive, at jeg skal genstarte for at opnå net ..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 16:50

Jeg ville hoppe i Enhedshåndering og slette dit nekort...

Nå det er væk, ville jeg lave en opdater.

Så bliver kortet geninstaleret,

Jeg går ud fra at dit netkort er tilsluttet med kabel....
vh ben

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-06-08 17:31

netkortet er slettet og opdateret - ingen ændring :(

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 17:34

Tilsluttet via kabel?

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-06-08 17:49

ja

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 17:57

Hvordan ser det ude hvis din stationære er alene om din Netforbindelse?

Har du prøvet at skifte dit netværkskabel?

Hvis den ene kore i kablet er knækket, kan det medføre store problemer i stabiliteten...

vh Ben

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-06-08 18:13

problemet er løst, der var tilsyneladende min Zone alarm, der ikke tillod fornyelse af IP

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-08 18:16

Fedt tillykke
Så køre det--